Tux Brothers
Mar 26 2004, 03:43 PM
Ik ben Gerard, 38 jaar, ik heb een vriendinnetje en 2 kids (jongen-Roderick/meisje-Irene).
Voor mn werk ben ik systeembeheerder/ontwikkelaar van windows en Linux (nog niet zo lang) netwerken.
9-12 maanden geleden ben ik me echt op het Linux avontuur gaan storten en ben er sindsdien niet meer vanaf te slaan.
Hiervoor wat gerommeld met SME server en Debian en Redhat maar nooit serieus mee doorgegaan.
Mijn hobby's:Linux, mn vriendinnetje, mn kids, muziek, motoren, eten, zwemmen, en vast nog wel wat dingen die ik vergeet.
Peet
Mar 26 2004, 04:25 PM
Owkee hier komt tie!!!
Naam Peter zr de Vries (Zonder R) :

: 38j.
Werk : Alg.medewerker dierentuin (van systeembeheerder tot strontschepper).
Gehuwd ,2kids,poes en een cavia .
Linux sinds het uitkomen van Mandrake 9.1
Hobby¨s :aan pc rommellen ,nog steeds linux verkennen,muziek luisteren en dit forum!
Alain
Mar 26 2004, 05:09 PM
Ik ben Alain, 22 jaar (nog 13 dagen). Ik heb geen vriendin. Ik doe momenteel het HBO Elektrotechniek in Groningen. Ik ben nu bezig met afstuderen en ga volgend jaar naar de universiteit van Twente. Daarnaast ben ik nog bezig een bedrijf op te zetten (wat ik gecombineerd heb met mijn afstudeerproject ;-))
Ik weet niet precies hoe lang ik nu linux gebruik, maar ik ben begonnen met RedHat. Vervolgens heb ik Gentoo geinstalleerd (onder begeleiding van een klasgenoot

) en daar heb ik een hele poos mee gewerkt. Toen ik op een gegeven moment zo zat was van elke keer dat compilen als je iets wilt installeren (ja, rpm werkt ook, maar is niet gentoo) heb ik Mandrake eens geprobeerd. Aangezien ik inmiddels iets meer ervaring had was het ineens van: 'kan linux zo makkelijk zijn?'. Nou ja ik gebruik het nog steeds en heb me gentoo eraf gegooid om windows te kunnen draaien.
Mijn interesses gaan uit naar - hoe kan het anders - elektronica en computers. Onder computers versta ik niet (alleen) de PC, maar meer embedded systems. Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van hardware en daarna ga ik me ook meer bemoeien met de software.
Verder vind ik het fijn om op zondag eens lekker met mijn vrienden de natuur in te trekken.
Nou dat is het dacht ik wel. ;-)
menno
Mar 26 2004, 07:16 PM
-
theroy
May 21 2004, 08:35 PM
Ik lees al een maandje mee op dit forum, aangezien ik nu ook ga posten is het wel net zo netjes mij ff voor te stellen:
ik zal me dan ook ff voorstellen:
Naam: Roy Huurman
Leeftijd: 24 jaar
Hobbies: muziek, sport, PC's en electronica
werk: Werk als network operator bij Essent kabelcom (ook bekend van @home). Als network Operator monitoren wij het Transport / data / telefonie / internet netwerk van Essent Kabelcom.
linuxervaring: Ben een jaar geleden begonnen met linux, voor een intranet server, de keus viel toen op Redhat, achteraf gezien is was dit een
verkeerde keus. Op dit moment gebruiken wij voor 80% van de systemen op het werk debian, SunOS en HP-UX (deels met X11 over SSH)
Thuis gebruikte ik tot twee maanden geleden Redhat, maar het installeren van software vondt ik niet te doen, daarom ben ik overgestapt (via suse) naar Mandrake, en tot nu toe bevalt het goed. (draai het zowel op mijn server als laptop)
Zow dat was ff in het kort wie ik nu ben
Alain
May 21 2004, 09:29 PM
QUOTE(theroy)
Werk als network operator bij Essent kabelcom (ook bekend van @home).
Kun jij niet zorgen dat de upload van @home in Assen wat eerder verhoogd wordt? :whistler: :

:
Nu heb ik er niks meer aan, want ik ga in september verhuizen ... :cry:
theroy
May 21 2004, 09:48 PM
@Alain:
DAt komt snel, de backbone wordt op dit moment geupgraded (ATM netwerk). Zelf doe ik nix met provisioning, Ik zit er om storingen (vanaf afstand) op te lossen :wink:
Alain
May 24 2004, 05:32 PM
QUOTE(theroy)
DAt komt snel, de backbone wordt op dit moment geupgraded (ATM netwerk). Zelf doe ik nix met provisioning, Ik zit er om storingen (vanaf afstand) op te lossen :wink:
Aha, kijk aan. Nou ik denk niet dat je het heel druk hebt, want de storingen bij @home vind ik reuze meevallen. (Een paar 'wat meer technisch onderbouwde' mensen op de helpdesk zou niet onaardig zijn btw ...).
Overigens zie ik net in de speedtest dat mijn upload-snelheid bijna 30kB/s is en de download-snelheid rond de 350kB/s. Mijn upload is iig al flink omhoog gegaan, dus ik denk dat de snelheidsverhoging hier al opgaat (terwijl we de laatsten zouden zijn ofzo ...).
En nu zijn er vast wel meer mensen die zich even voor willen stellen.
boudewijn
May 24 2004, 05:41 PM
Toch echt verdwenen, nou hier nieuwe versie:
Naam boudewijn
Leeftijd 17
Hobbies, iets met PCs geloof ik :wink:
Werk: schrijf software bij fabrikant voor chips voor DECT telefoons
School : zit nu in 1e jaar Hbo (Hogere informatica en Den Bosch), wil na propedeuase in Utrecht aan de Uni gaan studeren (informatica)
Jabber adres: boudewijnTux@jabber.org
Zoek nog vriendin
Alain
May 24 2004, 06:24 PM
QUOTE(boudewijn)
wil na propedeuase in Utrecht aan de Uni gaan studeren (informatica)
Dan wil ik je er wel even op wijzen dat als je na je propedeuse naar de Uni gaat dat je gewoon de volle 5 jaar moet volgen. Als je eerst je HBO afmaakt kun je de uni in 2,5 jaar doen. Dit wil zeggen dat als je je HBO afmaakt dat je er een half jaartje langer over doet, maar in mijn ogen wel meer ervaring hebt. (Bij mij was het helemaal makkelijk kiezen aangezien ik van het MBO kom en het HBO dus in 3 jaar doe, dan scheelt het zelfs een half jaartje ... ;-))
boudewijn
May 24 2004, 07:10 PM
Klopt, amar ik wil graag van het hbo weg, naar de universiteit....
Blue_eyE
May 28 2004, 05:01 PM
Ik zal me ook maar even voorstellen:
Naam: Ruben van Veen
Leeftijd: bijna 15 =D
hobby's: van alles met de comp: linux website(ben nog newbie maar goed, korfbal.
Ik zit nog op school in 3 havo.als ik mijn havo diploma heb was ik van plan ict te gaan doen (ik weet alleen nog neit welke richting maar dat komt nog wel.
en ja dat was het wel weer
B_E
holy-shit
May 30 2004, 10:38 AM
Hier is mijn bijdrage:
Naam: Arthur Douwes
Leeftijd: 40
Hobby's: computers, fotografie, beeldbewerking, lange vakanties de natuur in (lekker combineren met fotografie).
De laatste 11 jaar heb ik bij verschillende klanten hun UNIX systemen beheerd. Voornamelijk IBM (AIX), Sun (Solaris), SGI (IRIX).
Daarbij richt ik mij voornamelijk op de security van de systemen.
Ik heb verschillende Linux distro's geprobeerd en heb uiteindelijk gekozen voor Mandrake. De makkelijke installatie en bleeding edge zijn de belangrijkste redenen daarvoor.
Mdk
May 31 2004, 08:56 PM
Hoi ik ben Janwillem
Mun moeder en Vader hadden ruzie Mam wou Jan en pap wou Willen
Daarom Janwillem.
Ik ben 21 jaar.
Mijn hobbies zijn Windows afkraken,Mandrake Linux,Gezellig mee praten op dit forum
Nou als je meer wilt weten dan vraag je dat maar
Mdktje
Dionysus
Jun 1 2004, 04:56 PM
test
Raapsteeltje
Jun 5 2004, 06:11 PM
Ik ben Irene, ik ben 11 jaar en vast en zeker het enige meisje hier. Ik ga volgend schooljaar(2004-2005) naar het Maasland in Oss. Ik ben 11 jaar en ga daar TVWO doen. Dat is Engels-Nederlands. Mijn vader is ook helemaal gek van Linux, is hier ook lid van onder de nickname willie. Mijn hobbies zijn MSNen, dansen, zingen en Linuxen. Tot ziens, Raapsteeltje!
boudewijn
Jun 5 2004, 06:14 PM
Je bent niet het enige meisje hier, maar wel een van de weinigen....
Goed zeg dat je met Linux bezig bent, want jong geleerd is oud gedaan! :idea:
Tux Brothers
Jun 5 2004, 08:16 PM
Hoi Irene,
Dit klinkt heel gek om dat tegen een andere Irene te zeggen :wink:
Mijn dochter heet namelijk ook Irene en is 5 (over twee weken 6) en ook een fanatiek Linux gebruikster, vandaar dat de naam Irene ook al weggekaapt was 8)
We hebben nog een meisje en dat is Linsey die is dacht ik 13.
Welkom Irene, leuk je erbij te hebben !
Raapsteeltje
Jun 6 2004, 10:35 AM
dankjulliewel, ik had nog geen meisje gezien, daarom dacht ik dat ik zowat het enige meisje was. Ik vind Linux ook best leuk, en Windoos gaat dood. En ik gebruik altijd de naam Raapsteeltje. Dat was het weer, Doei luitjes! P.S. Ik ben een andere hobby vergeten, namelijk voetballen(tussen de jongens)
Tux Brothers jr.
Jun 6 2004, 11:27 AM
windows moet niet dood maar ze moeten gewoon falliet want bill gatenkaas(eigenlijk gates) wil dat de hele wereld windows gebruikt zodat hij voor de 2de keer de rijkste man van de wereld word enne k zal me ook ff voorstellen
roderick ben10 jaar
me zusje is irene en me vader is tux brothers
en me moeder gebruikt nog steeds windows
me hobbys zijn hockeyen copeten(t zelfde als msn enzo) xboxen playstationen yu-gi-oh
en dat was het
Raapsteeltje
Jun 6 2004, 02:11 PM
Nee, Windoos moet het eigenlijk allebei. Maar Bill Gatenkaas(zoals Roderick het noemt) wil een Windoos overmacht. Maar dat zal hem niet lukken! Doei luitjes
Tux Brothers jr.
Jun 9 2004, 12:31 PM
Raapsteeltje
Jun 9 2004, 03:43 PM
Als Winows eerst failliet gaat, dan bloeden ze daarna vanzelf dood, hoor.
fenrir
Jun 9 2004, 04:05 PM
Ik zal me ook eens voorstellen.
Ik ben remko Bleijie (doe mijn achternaam meestal veel eer aan, meestal vrolijk dus).
Ben 27 jaar (over een paar dagen helaas alweer 28 maar das nog net aan de goede kant van de 30 laten we maar zeggen).
Ik woon in Almkerk (ligt tussen Gorinchem en Breda).
Ik ben nu zo'n 7 jaar werkzaam in de IT. Eerst bij verschillende detacheerders waar ik tussen een hoop klanten langs hobbelde voor problemen en installaties (windows).
Nu dan eindelijk in deze slechte periode heb ik mijn stekkie gevonden intern bij een groot accountants bedrijf (bekend vanwege de administratie s van een zekere kruidenierswinkel en een kaasboer laten we maar zeggen :roll: ).
Hier behoor ik tot het server & storage team, wat inhoudt dat ik en mijn collega's het beheer doen van ons datacentre en het SAN.
Een jaar of 5 geleden kwam ik in contact met linux maar ik hield dat nooit langer uit dan een dag of vijf om het er daarna weer af te slingeren.
Nu met Mandrake 10 heb ik er een heel goed gevoel over en ga ik er zeker mee door. Ik hoop dan ook veel aan dit forum te hebben want er zijn nog zat dingen die me niet duidelijk zijn.
Gr,
Remko
boudewijn
Jun 9 2004, 04:56 PM
Ben 27 jaar (over een paar dagen helaas alweer 28 maar das nog net aan de goede kant van de 30 laten we maar zeggen).
Ja he gerard? :whistler:
fenrir
Jun 9 2004, 06:43 PM
Oeps...ik voel ineens een 30+ rel aankomen! :

:
boudewijn
Jun 9 2004, 06:49 PM
Laat maar lekker doen.... jij zit aan de goeie kant :wink:
Tux Brothers
Jun 9 2004, 08:32 PM
QUOTE(fenrir)
Oeps...ik voel ineens een 30+ rel aankomen! :

:
Ja pas maar op, we zijn wel met de grootste groep hier ! :

:
@ Boudewijn, ja verstand komt met de jaren he.... 8)
boudewijn
Jun 9 2004, 10:06 PM
Jups....
wie was ook al weer de uitzondering die de regel bevestigt?
rickske
Jun 14 2004, 11:36 AM
hey,
nou ik zal me ook ff voorstellen, ik ben dus rick, heb via boudewijn mijn pc aangeschaft, die heeft er toen al linux opgezet maar heb toen het een beetje verknald waardoor hij niet meer werkt. maargoed net heeft hij dus opnieuw linux erop gezet.
naja verder hobbys niet echt, wel een vriendin en als beroep zit ik in de gsmhandel
owja heb net mijn eindexamens gehad en zal vast wel geslaagd zijn, en veel tijd om linux een beetje te bekijken. en volgend jaar werktuigbouwkunde
Raapsteeltje
Jun 19 2004, 03:41 PM
[quote=boudewijn]
wie was ook al weer de uitzondering die de regel bevestigt?

[/quote]
Dat ben ikke, Boudewijn!

:idea:
DukeH
Jun 20 2004, 02:50 PM
Okej ik zal me ook maar ff voorstellen

...
Ik ben Duke (Ja, dat is mijn echte naam

)....
Ik ben 13 Jaar oud.
Mijn hobby's zijn :
Linux/UNIX , Hard & Software , PC's repareren.
Verder ben ik een Mandrake en Fedora freak
Gr,
Duke.
doelman
Jun 23 2004, 10:15 AM
Hej linuxers,
Ik doe zijn Roeland en ik woon in de (naar mijn mening) mooiste stad van Nederland: Dordrecht.
Ik gebruik ook Linux (mandrake 10.0) maarnog niet zolang,
jaartje terug hadik het ook alis geprobeerd maar toen had ik heel de pc van me ouders vernaggeld dus ben ik er maar mee gestopt. Nu ben ik erweer mee aant rommelen :wink:
eigenlijk ben ik helemaal vastgeroest aan windows (na 6jaar dagelijks gebruiken ik ben de tel al kwijt van het aantal blue screens, hoewel het onder xp wel meevalt), dus dat gebruik ik ook nog :cry: . dat is wel jammer maar ik hoop dat ik ooit nog is een x volledig op linux overstap, maar dat zal vast wel gebeuren want als ik jullie reacties lees leeft bil gatenkees niet zolang meer!
Verder hou ik van webdesign (lekker ouderwets in html) en zaalvoetbal (ik ben doelman van
www.komtdatschot.tk en dus ook webmaster van die site!)
Ik volg de opleiding MBO-IcT beheerder maar nu loop ik stage als systeembeheerder op een middelbare school. Iz wel relaxed opzig, al1 geen Linux hier. Maar ook geen windows servers maar novell. Maar de clients zijn wel windoooos en dat zulle ze blijven ook denk ik :evil: .
Veel suc6 en plezier allemaal met Linux! :idea:
Groeten,
Roeland
Erwin1975
Jun 23 2004, 10:19 AM
ha schapekop :-) ik ben geboren in die mooiste stad van nederland :idea:
doelman
Jun 23 2004, 10:22 AM
QUOTE(Erwin1975)
ha schapekop :-) ik ben geboren in die mooiste stad van nederland :idea:
Ok dan!!! :idea:
gavegeno
Jun 23 2004, 07:15 PM
je m'appelle genvieve
13 1/2 oud
hobby's: hockey,kopete, sport,lezen
zit in 2gym.....1 week: 3gym
@ boudewijn.. iets met computers is wel erg ZACHTJES uitgedrukt..
cu :!:
boudewijn
Jun 23 2004, 07:29 PM
Niet op haar letten mensen :wink:
ik doe echt (ondanks wat zij zegt) heel heel weinig met computers
doelman
Jun 24 2004, 07:42 AM
QUOTE(boudewijn)
Niet op haar letten mensen :wink:
ik doe echt (ondanks wat zij zegt) heel heel weinig met computers

Das maar goed ook, dat je nix met computers "doet" :idea:
Tux Brothers
Jun 24 2004, 07:54 AM
Bienvenu Genvieve, cava ?
doelman
Jun 24 2004, 08:21 AM
QUOTE(Tux Brothers)
Bienvenu Genvieve, cava ?
Pardon? :|
gavegeno
Jun 24 2004, 05:13 PM
QUOTE(doelman)
Pardon? :|
c'est Français....le language d'amour...oke ik draai door...
ahh oui ça va bien,merci...et toi?
boudewijn: let maar wel op mij.....hij zit de hele dag op zijn kamer achter de pc... :roll:
au revoir
boudewijn
Jun 24 2004, 05:19 PM
het is la langue
gavegeno
Jun 24 2004, 05:37 PM
kwilde gewoon ff kijken of jij wel oplette :whistler:
Tux Brothers
Jun 24 2004, 05:52 PM
QUOTE(gavegeno)
c'est Français....le language d'amour...oke ik draai door...
ahh oui ça va bien,merci...et toi?
au revoir
Io va bene, grazie !
Tu sei una Linux (dolce) regazza ? :wink:
gavegeno
Jun 24 2004, 06:27 PM
bene cosí
sì, sono veramente un regazza di Linux dolce :wink:,grazie

:D
ciao
boudewijn
Jun 24 2004, 06:40 PM
Jullie tevaeli gezopi heppi ?
:

: :

: :

:
Raapsteeltje
Jun 24 2004, 06:43 PM
gavegeno
Jun 24 2004, 06:49 PM
dat was italiaans
ik weet niet of gerard dat ook sprak???
ciao
gavegeno
Jun 24 2004, 06:53 PM
nee broertje...niet te veel gezopen....gewoon talenknobbel....

:D
gavegeno
Jun 24 2004, 07:00 PM
QUOTE(Raapsteeltje)
Kan iemand dit vertalen? Anders ga ik echt denken dat jullie doorgedraaid zijn

:D :D
haha...zijn we (iig ik) ook hoor...
we vroegen hoet het ging en t gebruiken van linux.

...dolce,sweet,lief,zoet....:wink:
@raapsteeltje:welke klas zit je dan?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.