Nog ff een vraagje van mijn kant , is het zo dat als mijn ram volloopt tijdens de copy2ram sessie, dat mcnlive dan mijn swappartitie begint te gebruiken?
Als je een swap partitie hebt, wordt ie automatisch als swap gebruikt als je MCNLive opstart.
Wanneer hij swapt -- geen idee. Kun je controleren met: free
Als je een remaster maakt: wordt RAM + SWAP + een /tmp dir op de HD gebruikt bij het bouwen. Het bouwen is gewoon dingen kopieren en ervaan een iso bouwen.
Want het is toch bijna onvoorstelbaar dat ik 2 keer mcnlive van 460MB in 768MB ram draai?
Dat doe je ook niet. Je draait eeen keer 460 MB in RAM, rond 120 is gereserveerd voor de live modus = 580 MB, je hebt nog 200 MB vrij, dit wordt gebruikt voor de applicaties. Zij worden dynamisch geladen en ont-laden (in jouw geval uit het RAM zelf, en niet van de CD) als je werkt.
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je met copy2ram dan nog de iso kan draaien met VirtualBox. Ik heb het ook gedaan, maar wel met 1 GB RAM.
Vraag is: hoeveel RAM heb je bij vbox aan de virtualdisk toe gestaan? (ik deed het met 230 MB)
PS: wat ik nog steeds niet snap is dat het *installeren* vanuit de **iso** in een virtualbox image binnen enkele minuten is gebeurt, dat gaat zo snel dat je niet eens tijd voor een koffie hebt. En dat is nieuw bij deze versie. Ook het opstarten. Heeft zeker met de virtualbox 1.3.8 versie te maken.
En ik zou ook iedereen aanraden, met de boot keuze 'vesa' op te starten in vbox :-)