Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weekoverzicht: enkele interessante gebeurtenissen in Linux-land #58
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
davo
Aloha! Deze week is het nieuwsoverzicht weer wat langer dan vorige week. Helemaal te danken aan de super-nieuws-sprokkelaar HighKing!! Here we go...!
  • Gebruik je nog mp3 bestanden? Wel, misschien moet je maar eens overstappen op ogg. FSF wil ons in elk geval overtuigen. Hier nog 4 redenen waarom ogg beter is dan mp3, en om het compleet te maken een linkje naar een GPL gelicencieerd programma om je mp3's om te toveren in ogg: mp3toogg.
  • Dit hadden we al eens gehoord: openoffice virussen steken de kop op... (nl). Maar 't kan geen kwaad smile.gif
  • En oja, de lont is nog steeds niet uit het vat inzake de 235 patent-schendingen van de opensource wereld ten opzichte van Microsoft. Pak ons dan als je kan!
  • Linux zal Amerikaanse automobilisten gaan beschermen, maar het zou ook dienen voor entertainment. Dit zou best wel eens heel wat mensen, die nog nooit van Linux gehoord hadden, ermee in contact kunnen brengen... als het ooit zover komt natuurlijk.
  • De prijzen van de Dell-computers met Linux liggen iets lager dan die met Windows. Normaal zeker? Jammer dat het enkel nog maar in Amerika is. Maar als het daar succes heeft, waait het vast wel over!
  • Persoonlijk ben ik het niet eens met Eben Moglen, die wil dat Google code vrijgeeft omdat het open source software gebruikt. Zoals DiBona van Google zegt, steunt Google de opensource community al heel hard.
  • Novell heeft na hun deal met Microsoft duidelijk iets goed te maken tegenover de opensource community.
  • De Chinezen van Redflag (offspring van OpenOffice) gaan nu meewerken aan de ontwikkeling van OpenOffice zelf. Een goede stap me dunkt.

Updates en Beta's
- NVIDIA driver voor Linux (beta).
- KDE 3.5.7
- Gnome Partition Editor Live CD 0.3.4-7
- Nero Linux 3 final
- Pidgin 2.0.1 (het vroegere GAIM)

Veel lees- en klikplezier!
HighKing
Haha "super-nieuws-sprokkelaar" tongue.gif
Kan ik er wat aan doen dat er gewoon wat meer OS nieuws was deze week? biggrin.gif
mr rogers
Zeer mooi overzicht! icon_idea.gif
Het duurde wat tegen dat ik alles gelezen had laugh.gif

Bedankt davo & "super-nieuws-sprokkelaar" Higking laugh.gif
Roderick
Nog een mededeling:

TuxBrothers ligt sinds maandag in t ziekenhuis, en t duurt nog wel even voordat hij eruit is. (3 a 4 dagen)
Daarvoor was hij ook ziek, vandaar dat hij toen bijna niet op het forum was.
lariek
Dan hoop ik, dat TuxBrothers weer snel beter is !!
M.a.w. beterschap !!!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.