Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Remasteren MCNLive
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
XplodingForce
Bij deze een copy/paste van een p/m van mij, omdat het ook hier op het forum nuttig is.

Is het ook mogelijk om een MCNLive te remasteren in VirtualBox (in een VM dus)?
Dit omdat ik in het topic over FreevoLive las dat het geen goed idee was om een remaster in een VM te doen. Alhoewel dat waarschijnlijk over een veel ingewikkeldere remaster gaat dan ik van plan ben om te proberen laugh.gif .

Ook vroeg ik me af wat je bedoeld in het begin van deze post met "the 5th or 6th level of remastering"? Als ik het goed begrijp is dat dus de hoeveelste keer dat HighKing een remaster over een remaster had gemaakt? of is het een soort "level" in de mklivecd scripts?

Even voor het geval ik iets verkeerd begrepen heb: Als ik dat topic doorlees begrijp ik dat HighKing dus als het ware steeds een remaster over een remaster maakte? Of heb ik dat fout? Als dat klopt zie ik er ergens wel de logica van in dat het verkeerd ging, dat kan niet gezond zijn. smile.gif

En nog verder: Als ik dus voor mezelf een keer een echt "goede" remaster voor mezelf wil maken (die geef ik niet aan anderen natuurlijk, ik ben wel gek. Voorlopig alleen zelf experimenteren denk ik, voor iets aan anderen geven heb ik absoluut de ervaring nog niet) dan moet ik MCNLive op een gewoon systeem installeren (niet in een VM dus), daar mijn aanpassingen maken, en daarop de mklivecd scripts van MCNLive gebruiken?

Als ik iets helemaal verkeerd begrijp moet je het maar zeggen, ik ben ook nog maar aan het leren biggrin.gif .
kris
Je kan een remaster in een virtualbox maken. Ook een remaster van een remaster enzovoort.
Probleem is: hoe krijg je de iso gekopieerd naar je normal systeem?

Ben geen virtualisatie expert. Iemand?

Je hoeft geen 'normale' installatie te doen.
Je kan gewoon remaster-on-the-fly maken. Op de draaiende live cd. zonder virtualbox.

Makkelijker kan niet.
XplodingForce
Ok, is goed. Genoeg ervaring met VM's heb ik wel.
Dit kan d.m.v. een "Shared folder". Een map op je host-systeem die op je guest systeem gemount wordt.
Daar is wel wat over te vinden op google. Ik heb het alleen nog niet werkend gekregen met als host windows, maar dat gaat wel lukken.

En het is misschien onbelangrijk, maar waarom gaf het bij FreevoLive van HighKing wel problemen? Dat zou 'k graag weten, puur uit interesse. smile.gif
HighKing
Het gaf bij FreevoLive geen problemen, daar ben ik van overtuigd ;).gif
Ik denk dat ik juist door het remasteren in een VM tot +/- 20x remasteren zonder problemen ben gekomen ;).gif
En ja, ik maakte steeds een remaster van de laatste remaster ;).gif

De problemen die ik had lagen aan andere zaken, die ook waren voorgekomen bij een remaster van cd. (O.a. een bug in Freevo's command plugin).

Kopieren van de ISO deed ik via smb, dus gewoon een samba share mouten met:
smbmount \\\\machinenaam\\share /mnt/dingesdanges
(Let op, je moet zoals je hierboven ziet de backslashes escapen... gezien je dat ook met een backslash doet ziet het commando er wat vreemd uit ;).gif)

Overigens, wellicht leuk om te zien dat de laatste versie tot nu toe, v0.12 nog steeds iedere dag een keer of 4 a 5 wordt gedownload... en dat ik nog steeds reacties van mensen krijg dat het zo'n geweldig product is laugh.gif
Dat terwijl mijn laatste remaster inmiddels van begin april is...

Ben al een tijdje aan het klooien om het zonder remasteren te doen... maar dat wil nog niet zo erg lukken tongue.gif
XplodingForce
Ok, beide bedankt voor de reacties smile.gif
Ik ga het in het week-einde proberen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.