Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weekoverzicht: enkele interessante gebeurtenissen in Linux-land #66
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
doelman
Nummer 66 vandaag! Niet voor de bijgelovigen onder ons ;).gif
Geniet van het overzicht!
  • De deal tussen Microsoft en Novell blijkt positief te zijn voor het marktaandeel van Red Hat.
  • In Duitsland deed een rechter de uitspraak dat Skype GPL schendt. De Linux-telefoon die Skype aanbood werd niet voorzien van een licentie, terwijl dat dit verplicht is.
  • De Neo 1973, een opensource telefoon, zou in oktober uitkomen.
  • Beta 1 van KDE4 werd enkele dagen geleden aangekondigd en wat later gereleased.
  • Tux is nu ook te zien in de lagere school door een project van Kiddix Computing.
  • Dell wil z'n Linux-aanbod uitbreiden. Het laat ook weten dat ze graag betere ATI-drivers zouden willen.
  • Intel heeft laten weten dat het zijn Multicore Toolkit opensource heeft gemaakt.
  • Versie 2.6.23 van de Linux kernel wordt voorzien van de virtualisatiesoftware Xen.
Software updates:
Nvidia driver 100.14.11
Wine 0.9.42
Pidgin 2.1.0
Joomla! 1.0.13
Freevo 1.7.3
Gnome 2.19.6

Dit keer is het overzicht gemaakt door Mr. Rogers en het nieuws verzamelt door de rest van de crew. Bedankt daarvoor!
HighKing
Typfout! 'eekoverzicht' staat wat knullig op de frontpage ;).gif
Overigens is er niets aan de hand met het nummer 66, wel als er _nog_ een 6 voor of achter zou staan laugh.gif

Zo, uitgezanikt! ;).gif
Ohja: Ziet er goed uit! icon_idea.gif
doelman
Haha, ik zag het net ook, van die "w", toch nog bedankt voor je opmerking HighKing.
mr rogers
QUOTE(HighKing @ Aug 6 2007, 04:14 PM) [snapback]88143[/snapback]

Typfout! 'eekoverzicht' staat wat knullig op de frontpage ;).gif
Overigens is er niets aan de hand met het nummer 66, wel als er _nog_ een 6 voor of achter zou staan laugh.gif

Zo, uitgezanikt! ;).gif
Ohja: Ziet er goed uit! icon_idea.gif

Het is een misvatting dat het getal 6 wordt beschouwd als het duivels getal, omdat het net niet volmaakt zou zijn, waarbij zeven het goddelijke getal zou zijn. Het werkelijke goddelijke getal volgens de numerologie is 3. Dat het getal 6 duivels zou zijn, komt voort uit het getal 666 wat volgens de Openbaring van Johannes uit de Bijbel, het getal van het beest zou zijn.

Idd foutje van mij ;).gif, godsdienst was nooit m'n sterkste vak.
HighKing
Offtopic:
Tsja, een beetje hardrocker kent 'the number of the beast' tongue.gif
RvP
Inzake Xen:
En ik las net vandaag een artikel dat Xen er niet rauwig om was dat alleen Virtual Machiche als VM werd ingebakken, omdat Xen meer hypervisor was en dat dat meer gebruikers gericht was, dus niet zo zeer in de kernel zelf thuis hoorde.
willie
(HighKing @ Aug 6 2007, 05:39 PM) [snapback]88146[/snapback]

Offtopic:
Tsja, een beetje hardrocker kent 'the number of the beast' tongue.gif

Mijn haren zijn niet meer zolang als die van jouw (vroeger wel) tongue.gif maar Iron Maiden is nog altijd 1 van mijn favorieten. Samen met dat kleine mannetje met schooltas wat onder stroom stond.
Zeeuw
*flauw*
Die ontwikkeling van de kernel gaat wel erg snel zeg, na 2.6.22 komt 6.2.23! tongue.gif
*/flauw*
mr rogers
Aiai tongue.gif.
Kernel 6.2.23 is nog een eindje weg zeker ;).gif.
Srry daarvoor. (het was m'n eerste nieuwsbericht hé)
Reinout_S
(mr rogers @ Aug 9 2007, 09:15 AM) [snapback]88245[/snapback]

Aiai tongue.gif.
Kernel 6.2.23 is nog een eindje weg zeker ;).gif.
Srry daarvoor. (het was m'n eerste nieuwsbericht hé)

Tja nu staat er 2.2.23, klopt nog steeds niet... happy.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.