Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Bluetooth USB stick
MandrivaClub.NL > Forum > Drivers
Saampie
Hallo, ik kan mijn bluetooth stick niet aan de praat krijgen in kbluetooth.
Het is een Bluesoleil ES-388, heb windows driver al geprobeerd maar dat werkt niet.
Als ik mijn stick in een usb poort doe krijg ik wel de melding dat er een bluetooth stick gevonden is maar verder kan ik er niks mee doen
Kareltje
Kijk hier maar eens.
Via www.google.com/linux zoeken met Bluesoleil ES-388 krijg je maar 1 hit. Dan kom je op deze site. Daar klik je op "Overvieuw - Main Project". Easy dus. tongue.gif

Grapje!
HighKing
Hey, te gekke link! (dat grapje)
Even bookmarken laugh.gif
Saampie
Ik ga het gelijk even uitproberen
Saampie
Ik kan er maar niet achter komen hoe ik zoiets nou weer moet installeren
Kareltje
Een .tar.gz bestand is een ingepakt bestand. Vergelijk dit met een (windoos)-zip bestand.
Om het uit te pakken, type je in Konsole "tar zxvf naam bestand". Dan wordt het uitgepakt. Meestal is dit in een nieuwe directory. Type dan "cd naam directory". Type "ls". Je ziet dan een rijtje bestanden staan. Nagenoeg altijd staat er ook een bestandje: readme. Lees dit, want er staan aanwijzingen, wat je moet doen, om het programma te installeren. Doe je dit niet, -dat lezen dus- dan gaat het in 99 van de 100 gevallen fout. icon_cheesygrin.gif

Normaliter kan je daarna het bestand installeren met de opdrachten:
cd <naam prog>
./configure
make
make install
De laatste opdracht geef je als ROOT. w00t.gif

Als alles goed is gegaan, ( dat kan je in Konsole zien, anders krijg je foutmeldingen ) kan je Konsole afsluiten en op zoek gaan naar een nieuwe ingang in je menu. Staat die er niet, dan moet je die òf zelf aanmaken òf type je de naam van het nieuwe programma in Konsole.

Enneh, we hebben ook een prachtige Wiki, waar dit allemaal in staat. De bedoeling is, dat je eerst zèlf de nodige stappen onderneemt om een probleem op te lossen en als je daar niet uitkomt, dàn pas een vraag op het forum stelt. Als je de Wiki volledig hebt doorgenomen, zul je een stuk wijzer zijn. rolleyes.gif
Het installeren van een .tar.gz-bestand is o.a. uitgebreid in deze thread behandeld.
ogli
Saampie, je zou je zoals Highking en Kareltje al suggereren wel iets beter kunnen inlezen vooraf; je topic ook iets duidelijker stellen - idd wat heb je geprobeerd, maar ook hoe? Liever ook niet steeds op je eigen replies opnieuw antwoorden, maar de edit-knop gebruiken, etc.
Kortom de regeltjes iets duidelijker opvolgen smile.gif
Saampie
Maar dat was juist het probleem ik zag geen configure file en/of make file en ik las ook ergens iets over Windows XP
Dat van ./configure enz. wist ik allemaal al, maar vandaar dat ik het vraag
Kareltje
Ga anders effe terug naar de site en lees: "Featured Wiki Pages" door, misschien staat er daar iets bij, wat je moet doen. Gezien het readme.txt file moet je dat andere bestand ook downloaden.
Succes !

[off-topic]@HighKing: gaaf, hè? biggrin.gif [/off-topic]
Saampie
Ik probeer MicroEmulator wel ff uit
HighKing
(Saampie @ Aug 15 2007, 04:29 PM) [snapback]88445[/snapback]
Ik probeer MicroEmulator wel ff uit
Zucht... zal ik het maar even voorkauwen dan?

Als iedereen hier alles wat hij/zij even uitprobeerd hier meldt, dan zit dit hele forum binnen de kortste keren vol met 'ik probeer pakket x wel even' berichten. Dit is dus niet wenselijk, omdat het forum daarmee enorm onoverzichtelijk wordt, en daar heeft helemaal niemand iets aan.

Probeer gewoon wat je proberen wilt, lukt het niet, stel daar dan een vraag over, en geef ook aan wat er precies niet lukt (liefst inclusief de exacte foutmelding. Dus niet "hij doet het niet", maar plaatst een foutmelding duidelijk binnen de [ code ] tags, bijvoorbeeld:

Hij geeft de volgende foutmelding:
[michel@localhost ~]$ man saampie
Ik heb niets over saampie, geloof ik.

Probeer het in ieder geval eens... je zult zien dat mensen opeens stukken vriendelijker en behulpzamer worden ;).gif
Saampje16
Ik heb mijn Bluesoleil stick aan de praat op Mandriva 2008.1 GNOME werkomgeving.
Het werkt nog niet super goed want mijn mobiel kan maar niet verbinden met mijn pc.
Maar bestanden versturen gaat wonder boven wonder goed.
[/offtopic]Linux word steeds beter! En BlueSoleil is bezig met een Linux variant.[/offtopic]
EDIT: Het probleem van het niet verbinden van mijn mobiele telefoon heb ik gevonden, het probleem is namelijk dat bluez Bestandsoverdracht nog niet ondersteund
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.