Tux Brothers
Mar 30 2004, 06:41 PM
Ik heb een vraagje, ik wil een vmware server automatisch op laten starten als mn Linux server start (en het liefst ook afsluit).
Ik heb even gekeken maar ik kwam er niet zo 123 uit, ik heb echter het scriptje snel nodig, maar door al mn vrijwilligers werkzaamheden heb ik zelf weinig tijd.... :cry:
Wie kan me uit de brand helpen ?
Alain
Mar 30 2004, 06:53 PM
Verdiep je eens in RC scripts. ;-)
En als dat niet kan (weet het niet hoor ;-)): Als je #!/bin/bash boven een bestand zet en hem uitvoerbaar maakt kun je gewoon hetzelfde in het bestand zetten als je normaal @ cml intypt. ;-)
Tux Brothers
Mar 30 2004, 11:11 PM
QUOTE(Alain)
Verdiep je eens in RC scripts. ;-)
Ehhhh... Boudewijn wilde vragen :wink:
boudewijn
Mar 31 2004, 10:26 PM
Okay sorry dat het even duurde, maar ben me enorm aan eht inlezen in bash-scripting....
Ik zou, zoals ik er nu tegen aan kijk, het volgende doen:
Ga naar /etc/rc.d/rc.5 (als dat je runlevel is waarmee je die app wil starten), en script daar een functie (kom ik zo op terug).
Geef het scriptje een naam in de geest van XXfunctienaam, met XX als uniek nummer. Dat getal bepaalt de volgorde waarin alle processen in die map gestart worden, een lager nummer wordt eerder gestart.
Over het script zelf, kijk even naar de documentatie van dat programme, daar staat vaak hoe je vanaf de command line die applicatie start. Neem de regel die je normaal in zou typen in bash, en plak die in je script file. Daarna moet je er #!/bin/bash aan toevoegen zodat alles wordt geinterpreteerd alsof je het in de commandline hebt ingetypt.
Ik ben hier nog echt niet lang mee bezig, maar dit is de manier waarop ik het zou doen. Mocht ik dit verklooid hebben , geef me dan aub de goede oplossing ; dan leer ik ervan en kan ik beter mensen helpen!
pieter kristensen
Nov 30 2004, 08:57 AM
Sorry hoor, maar weten jullie hoe ik aan het serial number voor vmware kom?
Ik heb toch echt een PowerPack 10.0 gekocht, maar ik kan het nergens vinden.
Alvast bedankt
pk
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.