datissem
Sep 9 2007, 06:48 PM
Hallo,
Ik heb een begin gemaakt met linux mcnlive op cd of dvd te zetten.
Vraag kan dit zowel op cd als op dvd gebrand worden en tweede vraag moet het bestand iso dus, eerst uitgepakt(extract) worden?
Als ik die antwoorden weet kan ik aan de slag, wie weet wat me nog te wachten staat. Eigenlijk is het de bedoeling om een besturingssysteem op een usb harde schijf te krijgen om indien winxp crasht, de bakup terug te zetten. Indien dit idee niet uitvoerbaar zou zijn laat eens een seintje.
Daag,
Mvg.
willie
Sep 9 2007, 06:57 PM
Je moet de iso niet uitpakken, gewoon als beeldbestand, image of iets dergelijks branden op cd.
DVD is overkill MCNLive is maar iets van 400 mb groot.
datissem
Sep 10 2007, 09:43 AM
Bedankt, de cd gebrand, met veel hoop opgestart op mijn acer aspire 5630, maar hij kwam niet verder dan no operating system. Moet k op de cd een iso bestand aanmaken of zoiets, ik vraag maar wat want ik heb van dit systeem Linux dus helemaal geen kennis, maar ja men moet ergens beginnen met vallen en opstaan.
HighKing
Sep 10 2007, 09:58 AM
Ik denk dat jij niet als image hebt gebrand, maar simpelweg het iso bestand op de cd hebt gebrand, klopt dat?
Met welk programma brand je? Nero? Ergens in het menu staat een optie "Burn image", die moet je hebben.
datissem
Sep 10 2007, 10:13 AM
Dat klopt, niet als image gebrand dus. Nu heb ik een ander grappig probleem, mijn cd's zijn op en de computerwinkels zijn gesloten op maandag, dit zal wachten wordn tot morgen, maar ik hou u op de hoogte, dus niet uitpakken en gewoon als image branden.
Mvg,
Leo.
HighKing
Sep 10 2007, 10:31 AM
Je hebt 'm helemaal door
datissem
Sep 11 2007, 01:01 PM
Hoera het is gelukt, zelfs met het uitgepakt bestand, even Imgburner gedownload, scheen mij het eenvoudigste om mee te werken en ja, het werkte. Nu heb ik eigenlijk nog een boel vragen, hoe kan ik windowsbestanden openen en eventueel terugzetten, of lukt dat niet met Linux
. Wat ik nog opgemerkt heb, misschien niet goed opgelet, er wordt aangegeven dat er in het menu een Mcnlive staat om een wizard op te roepen voor de Create live Usb, nog niet gevonden.
Mvg en bedankt voor de hulp.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.