Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: hulp gevraagd
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
datissem
Als leek die werkt met Linux, onstaan er waarscijnlijk vroeg of laat problemen. Mijn enige hulp momenteel om de computer op te starten en op internet te raken is de Mcnlive waarvoor dank.
Wat is nu het probleem, ten eerste in overmoed kocht ik een Redhad linux aan voor een prikje maar die laat me toe tot aan het paswoord en dan afgelopen, ik type user in en dan komt de paswoordinvoering maar dan werkt mijn keybord niet meer. Dan maar getracht om terug in windows op te starten na een format gedaan te hebben met een recover cd (legaal) die mij meld :preload .tag for setboot setbootini en dan weer einde van het opstarten. Heb ook in dos Fdisk /mbr gedaan maar dit bevel wordt niet herkend.

Alle hulp van ervaren linux gebruikers is welkom, nog altijd geen paniek tot dusver, als laatste en dat wil ik vermijden, is mijn acer 5630 terug naar de verkoper te brengen, ik tracht het altijd zelf op te lossen. Ik vermoed dat het iets met Mbr te maken heeft maar hij weigert met normale middelen de computer te verlaten.
Toch zou ik ook nog graag die Redhad willen installeren maar dat paswoord is een probleem en tegelijk met win xp kunnen werken.
Tux Brothers
Is een Acer specifiek probleem lijkt het:
http://www.runqa.com/laptops-notebooks/1523-laptops-3.html

BTW welke Red Hat versie heb je gekocht ??
Kareltje
QUOTE(datissem @ Sep 13 2007, 12:03 PM) *
1. "maar die laat me toe tot aan het paswoord en dan afgelopen, ik type user in en dan komt de paswoordinvoering maar dan werkt mijn keybord niet meer."

2. Alle hulp van ervaren linux gebruikers is welkom, nog altijd geen paniek tot dusver, als laatste en dat wil ik vermijden, is mijn acer 5630 terug naar de verkoper te brengen, ik tracht het altijd zelf op te lossen. Ik vermoed dat het iets met Mbr te maken heeft maar hij weigert met normale middelen de computer te verlaten.
Toch zou ik ook nog graag die Redhad willen installeren maar dat paswoord is een probleem en tegelijk met win xp kunnen werken.

ad 1. Het lijkt dan, alsof je toetsenbord het niet doet, maar je ziet alleen geen invoer. Type gewoon je w8woord en druk erna op enter, dan moet je erin kunnen komen. Dit is een veiligheids-feature van Linux. Iemand die over je schouder meekijkt, kan dan het w8woord (of de lengte ervan) niet zien.

ad 2. Probeer het eens met Mandriva. Zoek op deze link de dichtstbijzijnde server, haal 'm binnen en brandt het op dezelfde manier, als dat je dat met McNL-live hebt gedaan.
Installeer het op de h.d. Hier heb je een soort gebruiksaanwijzing. Ook staat een installatie-voorbeeld op de wiki.
Bij de installatie wordt aan het einde ook de windows-installatie opgemerkt en "meegenomen" in de boot-loader.
Daarna kun je ook weer windows gewoon opstarten.
Probeer dat maar eens.
datissem
Hallo Tuxbrothers het was de versie 7.
datissem
Hallo Kareltje,

Bedankt voor de reactie, ik ga het uitproberen maar heb geen flauw benul waar de download gaat eindigen met deze Mcnlive en hoe ik hem aan de praat krijg, maar ik zeg het proberen doe ik het.
Tux Brothers
QUOTE(datissem @ Sep 13 2007, 03:54 PM) *
Hallo Tuxbrothers het was de versie 7.

Versie 7 ???? die is nog ouder dan mn oma ..... icon_cheesygrin.gif
Dat kan best de reden zijn dattie het niet doet (incompatible met je Acer), neem een nieuwe (gratis versie) ofwel Mandriva of CentOS 5.
datissem
Bedankt Gerard, we doen ons best.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.