Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: mailserver opzetten
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
NoNo
Weet er iemand een eenvoudige howto om een mailserver op te zetten?
Ik ben nu al een paar dagen aan het klooien met fetchmail en postfix, maar ik kom er niet uit.

Maarten
Alain
QUOTE(NoNo)
maar ik kom er niet uit.

En zou je ook prijs willen geven _waar_ je niet uitkomt? Of zullen we een raad spelletje gaan doen? user posted image
NoNo
Ja, hoor dat wil ik best doen, maar ik weet niet waar te beginnen. smile.gif

1. het lukt niet om met fetchmail mijn post bij mijn bsmtp account bij xs4all op te halen.
2. het lukt niet op post te verzenden.
3. met squirrelmail mijn post lezen.
en dat zijn toch redelijk belangrijke dingen die een mailserver zou moeten doen.
En ook IPtables draait niet, maar ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

Wat wel gaat is;
1. met een client mijn post via IMAP bekijken.

Maarten
Alain
Lees hier eens: bSMTP en XS4ALL
NoNo
Ik heb al een tijd bsmtp en deze opgehaald met een kant en klaren linux-router distributie. Dat kon je instellen via een webpage.
Het probleem is dat dat nu niet gaat vandaar mijn vraag om een howto ofzo iets.
Laat ik bij fetchmail beginnen.
Deze heb ik geconfugireerd volgens http://www.xs4all.nl/~niekh/fetchmail/
en als user heb ik postfix opgegeven.
Als ik nu mijn post op wil halen krijg ik:

Checking for mail on server(s) with command fetchmail -v -f '/home/denijs/.fetchmailrc' ..

fetchmail: 6.2.5 querying pop.xs4all.nl (protocol auto) at Sat Apr 3 01:08:35 2004: poll started
fetchmail: 6.2.5 querying pop.xs4all.nl (protocol IMAP) at Sat Apr 3 01:08:35 2004: poll started
fetchmail: couldn't find canonical DNS name of pop.xs4all.nl (pop.xs4all.nl)
fetchmail: 6.2.5 querying pop.xs4all.nl (protocol IMAP) at Sat Apr 3 01:08:35 2004: poll completed
fetchmail: 6.2.5 querying pop.xs4all.nl (protocol auto) at Sat Apr 3 01:08:35 2004: poll completed
fetchmail: Query status=11 (DNS)
fetchmail: normal termination, status 11
.. checking failed!
NoNo
Eindelijk gelukt maar wel op Mandrake 9.2. op versie 10 kreeg ik hem niet aan de praat.
marty210578
mag ik vragen op welke website je die kant en klare config hebt gehaald??

ben wel benieuwd zoek ook namelijk zo iets.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.