Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: FreevoLive 0.15
MandrivaClub.NL > Forum > Overige Linux distributies
HighKing
FreevoLive 0.15 is zojuist in het wild losgelaten!

Deze nieuwe versie biedt iets waar al vaker om is gevraagd: X11 support!
Je kunt nu in het boot menu kiezen, om FreevoLive te starten in X11, of bovenop de framebuffer. Meteen is ook de X11 optie standaard gemaakt, er vanuit gaande dat de meeste mensen hier het meeste aan zullen hebben. Tijdens boot wordt Freevo geconfigureerd op de resolutie waarop X11 is ingesteld, wat ook op de meeste widescreen monitoren perfect werkt. Geen 800x600x16Bpp meer dus!! laugh.gif

Verder heb ik quicktime-faad maar weer eens geïnstalleerd, waardoor je nu kunt geniet van de Apple trailers met geluid!!
Ok, eerlijk is eerlijk, het feit dat deze er de vorige 2 releases niet in zat is gewoon een stomme fout van mij geweest ;).gif

Om Ron tegemoet te komen is er ook een simpele browser geinstalleerd, in de vorm van Hv3. Deze zeer kleine browser (+/- 4MB zonder dependencies) is voldoende om "even op McNL te kijken" biggrin.gif
(For the record: Opera vereiste ruim 20Mb aan dependencies, Firefox zelfs ruim 50Mb, en deze browser had enkel libstdc++5 nodig)

Als laatste, zeker niet onbelangrijk, zijn de audio en foto samples vervangen. De foto's zijn door PeterM aangeleverd, en de audio bestanden zijn afkomstig van Jamendo (uiteraard na eerst toestemming te hebben gevraagd ;).gif).

Ik hoop dat ik hier weer wat mensen blij mee heb kunnen maken.

Groetjes!!
Michel
RvP
Dat schept hoge verwachtingen!
Gaan we natuurlijk downloaden en uitproberen.
Speciaal voor me een mini-browser wub.gif
HighKing
QUOTE(RvP @ Oct 19 2007, 12:25 PM) *
Dat schept hoge verwachtingen!
Gaan we natuurlijk downloaden en uitproberen.
Jaaaahh, ik maak het mijzelf niet gemakkelijk, zeker met jou als tester laugh.gif

Speciaal voor me een mini-browser wub.gif
U vraagt, wij draaien biggrin.gif
doelman
Wel handig om de url erbij te zetten Michel: http://freevolive.tuxfamily.org/ was het toch? Maar leuk, een nieuwe release.
kris
Leuk, Michel.

Ik ga niet testen laugh.gif
Maar ik ga dit weekend een verse install van 2008 op een aparte partitie zetten, als basis voor de nieuwe MCNLive.
HighKing
QUOTE(doelman @ Oct 19 2007, 01:26 PM) *
Wel handig om de url erbij te zetten Michel: http://freevolive.tuxfamily.org/ was het toch? Maar leuk, een nieuwe release.
Dat vergeet ik altijd ja, bedankt!
Misschien moet ik het eens in mijn onderschrift plaatsen laugh.gif

QUOTE(kris @ Oct 19 2007, 01:31 PM) *
Leuk, Michel.

Ik ga niet testen laugh.gif
Maar ik ga dit weekend een verse install van 2008 op een aparte partitie zetten, als basis voor de nieuwe MCNLive.
Yay, da's ook positief nieuws biggrin.gif
RvP
(waarom staat ie in de rubriek ' Overige Linux distributies' ? Ik zocht me een slag in het rond bij de MCNL Live rubrieken)

The best FreevoLive! ever? Yepp.

NL:
Geniale vondst om met de optie Commands direct naar Mandriva Control Center en de ieniemini webbrowser te kunnen gaan. Mijn non-dhcp Netwerk ingesteld met MCC en via deze webbrowser nu op MCNL.
EN:
Phenomenal idea to give under the option Commmands a direct entry to Mandriva Control Center and the damn small webbrowser. My non dhcp Network brought up by MCC and with the webbrowser now at MCNL

testing to be continued ... (as ever)
RvP
Copy to Ram.: (duurt even met laden, maar daarna) 'fast as lighning' op een pentium-III met 384MB intern.
HighKing
laugh.gif
RvP
Link naar Apple trailers duurt even (althans met mijn verbinding) maar dan heb je ook wat.
Filmliefhebbers (=me) komen zo goed aan hun trekken, ennuh nu MET geluid. biggrin.gif

TV; alle drie kanalen geven ook in mijn Casema-dorp een zender.
Zou graag vooraf een lokaal zenderlijstje in bestand willen zetten die ik dan met Freevo Live CD zou kunnen inlezen.
Iedereen kan dan zijn/haar eigenste zenderindeling kunnen opslaan om telkens met de Freevo even in te lezen. Zou nu niet weten hoe ik zo'n (py) bestandje het meegeleverde kan laten overschrijven. In RAM geladen of op HD geïnstalleerd zou het zeker moeten kunnen.

Toch even dat vanuit RAM werken. Ik had die ervaring met MCNL Live! ook al. Je maakt de Blitz als je een demo geeft op een wat oudere machine. 'Rete' snel. icon_idea.gif
HighKing
Hmm, het idee om het frequentiebestand ergens lokaal te kunnen opslaan is zo gek nog niet... ga ik eens over nadenken.
Ben bang dat dit nog niet zo gemakkelijk zal zijn als het wellicht lijkt, maar ik vind het idee wel interessant smile.gif
RvP
Op mijn 'harde schijf' Freevo (oudere versie dus) krijg ik als ik TV wil kijken:
CODE
Could not open logfile: /tmp/freevo/main-500.log
Could not open logfile: /tmp/freevo/main-500.log

Error: TV_RECORD_DIR not set
Please set TV_RECORD_DIR to the directory, where recordings should be stored
or remove the tv plugin. Autoset variable to /home/rvp.

Error: VIDEO_SHOW_DATA_DIR not found
ROM_DRIVES: Auto-detected and added "('/mnt/cdrom', '/dev/hdb', 'CD-1')"

Error: can't find /tmp/TV.xml
Use xmltv to create this file or when you don't want to use the tv
module at all, add TV_CHANNELS = [] and plugin.remove('tv') to your
local_conf.py. TVguide is deactivated now.

Warning: cache is older than 7 days
Running 'freevo cache' is recommended.

freevo: could not connect to socket
freevo: No such file or directory
WARNING: Could not initialize PyLirc!
in context menu for key
send button event BUTTON arg=
in context menu for key
send button event BUTTON arg=
Die melding van die button krijg ik als ik op de knop TV kijken <Enter>

Met jouw Freevo! kwam er wel een log file (met messages toen ik Apple trailers wilde gaan kijken zonder dat ik mijn internetverbinding had opgezet .

/tmp/TV.xml zou dus de zenders moeten bevatten.
HighKing
QUOTE(RvP @ Oct 23 2007, 08:17 PM) *
/tmp/TV.xml zou dus de zenders moeten bevatten.
Helaas, al begrijp ik dat je dat denkt, want de manier waarop dit wordt gemeld is wat misleidend ;).gif

/tmp/TV.xml is het bestand dat door xmltv wordt gevuld met informatie van tvgids.nl
Met andere woorden, dat bestand is de TV-gids ;).gif

Daar staat dus bijvoorbeeld in dat Veronica zondag de film "Jumanji" gaat draaien om 18.35u, maar niet op welke frequentie Veronica te vinden is.
Hans de Hekker
Hallo HighKing

ik heb FreevoLive-0.15.iso gedownload.

met mount -o loop FreevoLive-0.15.iso /mnt/disk kan ik er in kijken.
kan ik m zo ook installeren ?
of moet ik m eerst op een schijf bakken ?

Hans de Hekker cool.gif
HighKing
FreevoLive kun je niet "installeren" bovenop een bestaande installatie ;).gif
Wat wel kan, is de rpm van Freevo installeren op Mandriva, en deze zelf mooi configureren... het idee van FreevoLive is echter juist het besparen van die moeite biggrin.gif
RvP
Dus even een CD'tje branden en booten vanaf CD.
(ik heb op een RW want met de regelmaat van de klok komt HighKing met een verbeterde versie en die wil ik natuurlijk meteen weer hebben)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.