Deze nieuwe versie biedt iets waar al vaker om is gevraagd: X11 support!
Je kunt nu in het boot menu kiezen, om FreevoLive te starten in X11, of bovenop de framebuffer. Meteen is ook de X11 optie standaard gemaakt, er vanuit gaande dat de meeste mensen hier het meeste aan zullen hebben. Tijdens boot wordt Freevo geconfigureerd op de resolutie waarop X11 is ingesteld, wat ook op de meeste widescreen monitoren perfect werkt. Geen 800x600x16Bpp meer dus!!
Verder heb ik quicktime-faad maar weer eens geïnstalleerd, waardoor je nu kunt geniet van de Apple trailers met geluid!!
Ok, eerlijk is eerlijk, het feit dat deze er de vorige 2 releases niet in zat is gewoon een stomme fout van mij geweest
Om Ron tegemoet te komen is er ook een simpele browser geinstalleerd, in de vorm van Hv3. Deze zeer kleine browser (+/- 4MB zonder dependencies) is voldoende om "even op McNL te kijken"
(For the record: Opera vereiste ruim 20Mb aan dependencies, Firefox zelfs ruim 50Mb, en deze browser had enkel libstdc++5 nodig)
Als laatste, zeker niet onbelangrijk, zijn de audio en foto samples vervangen. De foto's zijn door PeterM aangeleverd, en de audio bestanden zijn afkomstig van Jamendo (uiteraard na eerst toestemming te hebben gevraagd
Ik hoop dat ik hier weer wat mensen blij mee heb kunnen maken.
Groetjes!!
Michel