Wie heeft er verstand van php en apache?
Ik wordt een beetje moe van de php mail() functie...
Veel populaire pakketten, zoals het phpBB forum, en de osCommerce webshop, gebruiken deze functie, maar versturen geen correct return-path mee.
Bounces worden hierdoor verstuurd naar nobody@servernaam, die ook niet afleveraar is, en in onze doublebounce box terecht komt.
Dit komt, omdat php zonder username wordt gedraaid, en daar is volgens mij niets aan te doen zonder de server onder handen te nemen, en uiteraard willen we dat ook weer niet, omdat we dan de configuratie voor ~1000 klanten in 1 klap aanpassen. Geen goed idee
Op nieuwe servers hebben wij hier geen last van, omdat deze gebruik maken van suPHP, waardoor php onder de gebruikersnaam van de klant in kwestie draait, en de bounces dus ook bij het hoofdaccount van de klant worden bezorgt.
Mijn vraag is: Zijn er opties om dit probleem aan te pakken, zonder de server aan te passen, en ook zonder de code van al deze php scripts aan te passen?
Ik heb al een aantal problemen opgelost door bijvoorbeeld emailer.php van phpBB fora aan te passen, maar zo kan ik wel aan de gang blijven...
De php optie sendmail_from biedt geen oplossing, die werkt namelijk enkel op Windows (geniaal!
De optie sendmail_path is niet aan te passen via .htaccess
Heeft iemand een oplossing die via .htaccess (of via de Apache config van de virtual host) meegegeven kan worden? Eventueel een optie waarmee php gedraaid wordt met de username van de gebruiker ?