Tux Brothers
Feb 8 2008, 09:01 AM
Als je geintresseerd bent in een gratis Mandriva 2008 Powerpack moet je snel het Engelstalig blad "Linux Magazine" halen.
http://www.linux-magazine.com/resources/current_issue * Full PowerPack with exclusive commercial add-ons
* Everything you need for home, office, and the Internet
* Watch DVDs with licensed LinDVD player
* Fast, simple, auto-configured installation
* and more!
Het moet toch niet gekker worden!
Eens kijken of de DVD versie in de winkel ligt bij mij in de buurt.
davo
Feb 8 2008, 02:12 PM
QUOTE(RvP @ Feb 8 2008, 01:40 PM)

Het moet toch niet gekker worden!

Bij engels- en duitstalige computerbladen krijg je vaak volledige softwarepaketten hoor - zo gek is dat niet. Wij 'nederlandssprekenden' zijn dat niet zo gewoon, maar dat is omdat onze afzetmarkt veel kleiner is. Toen ik nog in Zurich woonde kocht ik verscheidene duitstalige tijdschriften, en toen zat bijna elke maand voor meer dan 100€ waard aan software.
Dat MDV nu wordt toegevoegd vind ik verder heel positief! Dan kunnen die andere linux-ers die '
onwaarheden' over MDV vertellen nu eens proberen waar ze altijd over spreken. Hopelijk vergroot het marktaandeel nu wat.
willie
Feb 8 2008, 04:27 PM
QUOTE(davo @ Feb 8 2008, 02:12 PM)

Dan kunnen die andere linux-ers die '
onwaarheden' over MDV vertellen nu eens proberen waar ze altijd over spreken.
Als je o.a deze regel bedoeld:
CODE
UNTRUE: "Mandriva Linux is not really free, you have to become a clubmember, which costs
Dat klopt als een bus, er staat:
CODE
Niet waar: "Mandriva is niet helemaal gratis, je moet een clublid zijn, wat geld kost"
Artree gebruikt Mandriva en is al jaren lid van het MandrivaUsersBord (MUB)
http://madrivausers.org
Indotux
Feb 8 2008, 04:36 PM
Hoi Gerard,
Weet jij of "Linux Magazine" in ons (Pinguin) dorp te verkrijgen is?
Groet Richard,
Tux Brothers
Feb 8 2008, 07:12 PM
QUOTE(Indotux @ Feb 8 2008, 04:36 PM)

Hoi Gerard,
Weet jij of "Linux Magazine" in ons (Pinguin) dorp te verkrijgen is?
Groet Richard,
Gisteren lagen er nog 2 bij de Bruna
.gif)
Op mijn verzoek bestellen ze het blad weer, want het is een aantal maanden niet leverbaar geweest.
Mijn DVD geef ik aan de Grijze Tux
doelman
Feb 8 2008, 07:19 PM
QUOTE(Tux Brothers @ Feb 8 2008, 07:12 PM)

Hmm, is dat een soort sinterklaas? De Grijze Tux?
QUOTE(davo @ Feb 8 2008, 02:12 PM)

Bij engels- en duitstalige computerbladen krijg je vaak volledige softwarepaketten hoor - zo gek is dat niet. Wij 'nederlandssprekenden' zijn dat niet zo gewoon, maar dat is omdat onze afzetmarkt veel kleiner is. Toen ik nog in Zurich woonde kocht ik verscheidene duitstalige tijdschriften, en toen zat bijna elke maand voor meer dan 100€ waard aan software.
Wat voor mij aboluut nieuw is, is dat (zijnde het Powerpack) er ook
proprietary (gesloten/commerciële) software wordt meegeleverd waarmee je bijvoorbeel direct DVD's kan afspelen.
PS. Waarom denk je dat ik regelmatig een Engels of Duitstalig tijdschrift koop? (knipoog smiley, wilde alleen als dynamisch ingevoegd worden en dat gaf de foutmelding
CODE
Sorry, dynamische pagina's in de [IMG] tags zijn niet toegestaan
hommel
Feb 8 2008, 09:26 PM
QUOTE(Tux Brothers @ Feb 8 2008, 07:12 PM)

Gisteren lagen er nog 2 bij de Bruna
.gif)
Op mijn verzoek bestellen ze het blad weer, want het is een aantal maanden niet leverbaar geweest.

Hee dan moet ik ook eens snel naar de Bruna
Indotux
Feb 8 2008, 10:01 PM
Dan ga ik morgen daar even kijken.
En anders bel ik sinterklaas euhh ik bedoel die grijze tux wel even
verkerkbr
Feb 9 2008, 10:34 AM
Wat nu gratis ?
Linux Magazine bevat elke maand een DVD met een nieuwe Linux versie. Dit behoort bij het abonnement. En als je een los nummer koopt zit deze DVD ook inbegrepen bij de prijs.
Op de doos staat ook aangegeven Retail Value US $ 59,-.
En waarom nu deze aanbieding ? Logisch natuurlijk omdat de nieuwste versie 2008.1 met KDE 4.0 er zeer binnenkort aankomt. En dan is er geen vraag meer is naar versie 2008.
Powerpack 2008 gaat daarom in de uitverkoop en kan goedkoop worden aangeboden !
Overigens is Linux Magazine best een interessant blad. En na een jaar heb heb je alle belangrijke Linux distributies in de kast staan en geen tijd meer voor andere hobbies.
Groet,
Bram
davo
Feb 9 2008, 11:26 AM
QUOTE(willie @ Feb 8 2008, 04:27 PM)

Artree gebruikt Mandriva en is al jaren lid van het MandrivaUsersBord (MUB)
http://madrivausers.org 
Ja dat had ik door hoor; ik vind de hele pagina trouwens super interessant. Ik wou gewoon wijzen op die 'onwaarheden' die ik zelf ook al gehoord had. Vorig jaar kwam een student bij me zeuren omdat ik, voor een stukje software dat hij nodig had voor zijn proefwerk te maken, Mandriva had geďnstalleerd op een pctje. Weet je wat hij zei? "Waarom gebruik je geen gratis linux versie"... Hij was trouwens een Ubuntu fanboy. Ik zei dat MDV ook gratis was, althans de free version, en zomaar kon gedownload worden. Bon, hij bleef zeuren en wou Ubuntu. Hij installeerde dan maar Ubuntu maar kreeg het stukje software nooit draaiende. Hij kreeg nooit de juiste deps bijeen. Uiteindelijk gebruikte hij toch maar MDV... Ach ja.
davo
Feb 9 2008, 11:45 AM
Ga hier ook eens langs: Welke MDV versie en type gebruikt u (poll)?
http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php?...amp;#entry94270
hommel
Feb 18 2008, 11:38 PM
Tjonge ik ben hier al overal geweest maar de Linux magazine is niet verkrijgbaar, jammer.
HighKing
Feb 19 2008, 10:17 AM
QUOTE(hommel @ Feb 18 2008, 11:38 PM)

Tjonge ik ben hier al overal geweest maar de Linux magazine is niet verkrijgbaar, jammer.
Hij lag bij ons gewoon in de schappen bij Bruna (in Schagen), maar ik had er voor mijzelf geen interesse in, dus heb hem niet meegenomen
hommel
Feb 19 2008, 11:26 AM
Tja die deur is voor mij 240km verder

Overigens vraag ik me af of er veel verschil zit tussen de free en power pack, van de 2006 die ik had, heb ik niet veel verschil gemerkt?
RvP
Feb 19 2008, 12:50 PM
QUOTE(hommel @ Feb 19 2008, 11:26 AM)

Overigens vraag ik me af of er veel verschil zit tussen de free en power pack, van de 2006 die ik had, heb ik niet veel verschil gemerkt?
De Powerpack behoort te bevatten de (closed) drivers van NVidia en ATI. Ik weet niet zeker of zaken zoals Cedega en LinDVD en andere commerciele software wordt meegeleverd.
De meeste toepassingen zijn met de Free ook wel bij te installeren, maar met de PP moet dat out of the box gaan.
hommel
Feb 19 2008, 01:13 PM
Dus klopt toch wel een beetje dat je er niet veel van merkt, maar ja Mandriva moet ook leven.
Saval
Feb 27 2008, 12:51 PM
Hoi,
Is het nog mogelijk aan het blad te komen?
Ik zou dat graag horen via
Mvg,
Saval
Tux Brothers
Feb 27 2008, 01:40 PM
QUOTE(Saval @ Feb 27 2008, 12:51 PM)

Ik zou dat graag horen via savaltenbroek@hotmail.com
Ik ga je niet mailen , omdat dat geen zin heeft
.gif)
Het Blad is van Maart 2008, dus het zal vast nog wel in de winkel liggen
davo
Feb 27 2008, 02:32 PM
Neem je email adres best weg van deze pagina, anders wordt je binnenkort overdonderd door spambots.
Bij de instellingen op dit forum kun je je email adres invullen zonder dat anderen het zien; maar er kan via een formulier op je profiel een mail verstuurd worden, zonder dat je email adres ooit zichtbaar is.
Saval
Feb 27 2008, 02:44 PM
QUOTE(davo @ Feb 27 2008, 02:32 PM)

Neem je email adres best weg van deze pagina, anders wordt je binnenkort overdonderd door spambots.
Bij de instellingen op dit forum kun je je email adres invullen zonder dat anderen het zien; maar er kan via een formulier op je profiel een mail verstuurd worden, zonder dat je email adres ooit zichtbaar is.
Bedankt en is geregeld.
Saval
Feb 27 2008, 02:45 PM
QUOTE(Tux Brothers @ Feb 27 2008, 01:40 PM)

Ik ga je niet mailen , omdat dat geen zin heeft
.gif)
Het Blad is van Maart 2008, dus het zal vast nog wel in de winkel liggen

Thnx,
Ik woon alleen in zo'n ontwikkelings gebied in Brabant waar het helaas niet te verkrijgen is, mocht je nog een tip hebben dan hoor ik het graag.
Saval
Tux Brothers
Feb 27 2008, 07:27 PM
QUOTE(Saval @ Feb 27 2008, 02:45 PM)

Thnx,
Ik woon alleen in zo'n ontwikkelings gebied in Brabant waar het helaas niet te verkrijgen is, mocht je nog een tip hebben dan hoor ik het graag.
Saval
Naar de dichtsbijzijnde Bruna gaan en vragen op ze het blad voor je bestellen
hommel
Feb 27 2008, 07:37 PM
Dat bestellen heb ik geprobeerd dat doen ze niet, dit zit niet in het pakket, als dit wel zo is kan het wel, wil je het toch perse dan moet jet blad iedere maand
afnemen, mmmm wel vreemd niet? Op twee plaatsen komen ze met dit verhaal, maar ik heb de free versie er op zitten en loopt prima.
Dus ik maak me niet druk er om, en wacht dat de volgende power pack uit is koop deze gewoon.
Saval
Feb 28 2008, 09:41 AM
QUOTE(Tux Brothers @ Feb 27 2008, 07:27 PM)

Naar de dichtsbijzijnde Bruna gaan en vragen op ze het blad voor je bestellen

Helaas geven zij aan dat dit niet mogelijk is. Jammer want ik had het graag orgineel gehad ik maak nu gebruik van de free version. Maar misschien bestel ik wel de 2008.1 via de webshop, ik ben erg te vreden over dit besturings- systeem.
Saval
RvP
Feb 28 2008, 07:42 PM
Ik ben hier in de omstreken alle Bruna's afgegaan (die vroeger zeker LinuxFormat hadden) en geen heeft het tijdschrift.
Zal eens in en grotere plaats (dan deze dorpen

) kijken
taramerethion
Feb 28 2008, 09:02 PM
Het is ook te verkrijgen bij IMS belgië, winkels vind je hier :
http://www.imstijdschriften.be/Prettige avond
Maarten_g
Feb 29 2008, 06:28 PM
2008.0 powerpack is toch overal gewoon te downloaden... je kan kiezen of je wel of niet betaald voor support (registreren)
willie
Feb 29 2008, 07:58 PM
QUOTE(Maarten_g @ Feb 29 2008, 06:28 PM)

2008.0 powerpack is toch overal gewoon te downloaden... je kan kiezen of je wel of niet betaald voor support (registreren)
Noop, powerpack kost €49 kijk maar op
op deze pagina van Mandriva
Maarten_g
Mar 1 2008, 12:08 AM
QUOTE(willie @ Feb 29 2008, 07:58 PM)

Noop, powerpack kost €49 kijk maar op
op deze pagina van MandrivaIk heb powerpack geinstalleerd en bij installatie word om registratie gevraagd, maar dat kan je gewoon skippen... dan krijg je ook geen support. Nu zit ik er wel over te denken om binnenkort toch te registreren omdat er blijkbaar toch wat onafgewerkte randjes aan zitten. (oa de ati drivers)
QUOTE(Maarten_g @ Mar 1 2008, 12:08 AM)

Ik heb powerpack geinstalleerd en bij installatie word om registratie gevraagd, maar dat kan je gewoon skippen... dan krijg je ook geen support. Nu zit ik er wel over te denken om binnenkort toch te registreren omdat er blijkbaar toch wat onafgewerkte randjes aan zitten. (oa de ati drivers)
Als je een legale

Powerpack gekocht hebt, wil je natuurlijk support. Dus zoiets als een gratis te downloaden versie bestaat dus niet, toch?
hommel
Mar 1 2008, 01:14 PM
Zelf vind ik dat support wat kort, ik meen 18 mnd, ze hadden beter dan de prijs wat hoger kunnen maken en b.v.b.6 jaar support.
Nu zit je om de 18 mnd te leuren om een nieuwe versie, of zie ik dit verkeerd?
QUOTE(hommel @ Mar 1 2008, 01:14 PM)

Zelf vind ik dat support wat kort, ik meen 18 mnd, ze hadden beter dan de prijs wat hoger kunnen maken en b.v.b.6 jaar support.
Nu zit je om de 18 mnd te leuren om een nieuwe versie, of zie ik dit verkeerd?
Op
dit forum hebben een aantal lieden dezelfde mening.
Saval
Mar 3 2008, 02:32 PM
QUOTE(Saval @ Feb 28 2008, 09:41 AM)

Helaas geven zij aan dat dit niet mogelijk is. Jammer want ik had het graag orgineel gehad ik maak nu gebruik van de free version. Maar misschien bestel ik wel de 2008.1 via de webshop, ik ben erg te vreden over dit besturings- systeem.
Saval
Tux Brothers,
Ik heb hem in Den Helder gehaald ik liep er toevallig tegen aan.
Thnx,
Saval
wimedel
Mar 3 2008, 09:51 PM
Voor € 58 heb je een inschrijving die een jaar duurt. Als je een beetje handig tijdstip kiest om de inschrijving te beginnen, bijvoorbeeld twee maanden nadat een nieuwe release is uitgekomen, kan je voor dit bedrag drie opvolgende releases van PP downloaden.
Wim
dutchyguy
Apr 7 2008, 09:56 PM
hoi mensen, ik heb net Linux Magazine binnen, uiteraard met de DVD Powerpack 2008.
Online besteld........€12,- gewoon op de site van Linux Computer Magazine, en binnen 1 week binnen.
Nu maar snel installeren................
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.