Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weekoverzicht: enkele interessante gebeurtenissen in Linux-land #84
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
davo
Hallo,

Hier zijn we weer met een klein stukje Linux-gerelateerd nieuws:

Veel leesplezier!
  • Mandriva 2008.1 BETA 2 is uit - downloaden en testen is de boodschap, althans als je wil dat de nieuwe MDV goed zal draaien op jouw computer. Linkje.
  • KDE geeft een roadmap vrij naar KDE 4.1: en het komt er al in juli! Voor KDE 4.0.1 moet je niet meer wachten.
  • Nokia heeft Trolltech (bekend van Qt) overgenomen.
  • Dell breidt het Linux aanbod uit.
  • Dit artikel leek me wel meldenswaardig; het toont hoe flexibel Xfce wel is - zo flexibel dat je het op MS Vista kunt laten lijken.
  • Laat je stem ook eens horen in deze kleine poll...
Software Updates:

- The Gimp 2.4.4
- Brasero 0.7.1
mr rogers
Mooi samengesteld!
Dat van Xfce verwondert me wel nogal. Ik had niet gedacht dat het ook zo customizable was zoals kde of gnome.

PS: [quote]Op het ogenblik van dit schrijven is Mandriva 2008.1 Beta 2 er nog nog[/qoute]
Laatste "nog" moet "niet" worden.
davo
Ik heb de link naar de Beta2 pagina even verwijderd, omdat er op die bewuste pagina gevraagd wordt nog niet te publiceren voor de release. Dan doen we dat he.
Saampje16
Dat van XFCE is best wel cool, kga het morgen eens even proberen op mijn oude laptop
RvP
KDE 4.1 (a better KDE 4?) in juli. Dat betekent dat mandriva 2008.1 (spring?) geen KDE 4.1 krijgt.
Da's dan wachten tot MDV 2009?
davo
QUOTE(RvP @ Feb 12 2008, 09:37 PM) *
KDE 4.1 (a better KDE 4?) in juli. Dat betekent dat mandriva 2008.1 (spring?) geen KDE 4.1 krijgt.
Da's dan wachten tot MDV 2009?

dat zat ik ook te denken. 2008.1 zal KDE4 bevatten, maar niet standaard geselecteerd.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.