Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Range extender
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Lodewijk Olthof
Ik heb een sitecom wireless broadband router, maar het signaal is niet overal even sterk. Nu heb ik een Sitecome Range extender gekocht om het signaal te versterken. Ik heb echter het idee dat deze niet echt in het netwerk is opgenomen. Alles voor de range extender volgens het boekje uitgevoerd, maar moet ik in de router ook nog zaken aanpassen?

De modus van de router staat op AP; andere keuzes zijn AP Bridge-Point to Point, AP Bridge-Point to Multi-Poitn en AP Bridge-WPS. Moet ik de modus aanpassen om de range extender te gebruiken?

De range extender heeft een vast IP-adres (192.168.0.2) gekregen. In de router staat onder DHCP server als Start IP 192.168.0.100 en als Eind IP 192.168.0.200. Maakt dat uit?

De router is beveiligd met een pre-shared key. Die heb ik ook ingevoerd in de range extender. Beide hebben echter wel een andere ESSID. Die twee ESSID zie ik ook wanneer ik verbinding wil maken. Maakt het nu uit met welke ESSID ik verbinding maak?
RvP
QUOTE(Lodewijk Olthof @ Mar 2 2008, 02:32 PM) *
De range extender heeft een vast IP-adres (192.168.0.2) gekregen. In de router staat onder DHCP server als Start IP 192.168.0.100 en als Eind IP 192.168.0.200. Maakt dat uit?
van wie heeft ie dat vaste IP?

Boekje zou toch uitleg moeten geven over dat 'AP' gebeuren.
Lodewijk Olthof
QUOTE(RvP @ Mar 2 2008, 02:58 PM) *
van wie heeft ie dat vaste IP?

Volgens de handleiding van de range extender moest een ip adres ingegeven worden.

QUOTE(RvP @ Mar 2 2008, 02:58 PM) *
Boekje zou toch uitleg moeten geven over dat 'AP' gebeuren.

Het boekje zegt niets over de configuratie van de router, maar allen de extender
doelman
Ze moeten het zelfde SSID hebben uiteraard. En ik zou hem in point-to-point mode zetten ;).gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.