Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: SMB netwerk mappen delen
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
firebird
Hallo,

Ik heb mandriva one 2008.0 en ik heb geprobeerd mijn bestanden te delen met samba.

Ik heb de samba server packages geinstalleerd, en alles ingesteld.

Wanneer ik in mijn filebrowser naar smb network ga kan ik wel mijn werkgroep zien, en ook mijn computer.
Wanneer ik mijn computer aanklik kan krijg ik het bericht ' connection timed out' . Ik heb al mijn instellingen al wel 100x veranderd, maar niks helpt.
Ik heb mijn security level ingesteld op 'share'.

Ik hoop dat iemand weet wat er fout zou kunnen zijn. Het lijkt wel of er een soort firewall draait die alles blokkeerd.

Als je een idee hebt, laat het me weten!
firebird
Ik ben er inmiddels achter.

Het was de firewall die het blokkeerde. Ik wist niet dat Mandriva standaard een firewall aan had staan.
doelman
Je kunt tijdens de installatie aangeven of je de firewall aan of uit wilt ;).gif
RvP
Kun je met die firewall AAN toch met Samba mappen delen/openen ed.? door een poort open te zetten (verondersteld antwoord is Ja) anders zou je altijd je firewall UIT moeten hebben en dat lijkt mij geen goede zaak.
Saampje16
QUOTE(doelman @ Mar 16 2008, 12:55 PM) *
Je kunt tijdens de installatie aangeven of je de firewall aan of uit wilt ;).gif

Bij de Free versie wel ja, maar volgens mij niet bij One
firebird
QUOTE(RvP @ Mar 16 2008, 04:46 PM) *
Kun je met die firewall AAN toch met Samba mappen delen/openen ed.? door een poort open te zetten (verondersteld antwoord is Ja) anders zou je altijd je firewall UIT moeten hebben en dat lijkt mij geen goede zaak.

Ja kan met de firewall aan.

Moet de firewall alleen even instellen. De eerste keuze die je dan krijgt is: 'Which services would you like the internet to connect to?' . En in dat lijstje moest ik SMB aanvinken.

En volgens mij heb ik bij de installatie idd niet kunnen kiezen of ik de firewall aan of uit wou hebben.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.