Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: VPN
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
firebird
Hallo, ik wil graag connecten naar de Universiteit Twente via VPN. Onder Windows heeft dit altijd goed gewerkt, en ik zou het wel handig vinden als dit met Mandriva ook werkt.

Nu weet ik dat er hier wat informatie over is te vinden: http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/linux/vpn_linux.php

Deze handleidingen heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. De handleidingen zijn dan ook niet voor Mandriva, maar voor andere linux distro's.

Ik zag dat er in Mandriva standaard al Cisco VPN en OpenVPN in zit. Met beide heb ik geprobeerd een VPN connectie te maken, maar ook weer zonder resultaat.

Ik ben er nu al heel wat uren mee bezig geweest, dus daarom hier de vraag: Weet iemand hoe ik VPN in kan stellen onder Mandriva 2008.0?

Edit:
Bij de handleiding voor SUSE linux loop ik op het volgende punt vast:
Als het goed is, kun je je VPN verbinding nu opstarten met het volgende commando:
pppd call utwente-vpn

Ik krijg hier het volgende bericht:
bash: pppd : command not found.

Iemand een idee?
Saampje16
Ik heb even lopen kijken op de website die jij gegeven hebt en ik denk dat je het pakket pptpd mist.
pptpd is hier: http://sourceforge.net/project/showfiles.p...lease_id=346647 te downloaden.
Even installeren en nog een keer proberen
firebird
Ik heb dit pakket geinstalleerd, maar er is geen verschil.
Maar iig bedankt voor de moeite.
HighKing
pppd zit in het pakket met de veelzeggende naam 'ppp' ;).gif
Installeer dit eens via MCC, of vanaf de console met het commando: urpmi ppp

Tux Brothers
Ik deed het voorheen met deze software: http://pptpclient.sourceforge.net/
Het is namlijk een PPTP VPN vebinding en gaat dus absoluut niet werken met die in Mandriva ingebakken zit ;).gif
Succes!
firebird
Ik ben er inmiddels achter waarom pppd het niet deed. Ik moest een root shell openen om dat commando te kunnen gebruiken.
Hij kan de VPN-verbinding alleen opstarten wanneer ik mijn firewalll uitzet, maar dat is dan maar niet anders.

Maar wanneer ik nu geconnect ben met VPN kan ik alsnog niet op het UT-netwerk komen. Dus het is alsnog niet helemaal goed.

@Tux Brothers: Ik heb het geprobeerd met die software, maar ik kan het pakket pptpconfig niet installeren door unsatisfied iproute. Terwijl ik gewoon iproute heb geinstalleerd...

Wel een beetje jammer dat het allemaal zo lastig is om een simpele VPN verbinding op te starten onder linux.
firebird
Hallo, ik heb nu eindelijk het programma pptpclient weten te installeren.
Ik kan hiermee nu ook connecten naar de UT en alles lijkt goed te gaan.
Echter, wanneer ik nu op plekken probeer te komen waarvoor je verbonden moet zijn met de UT lukt dit niet. Het lijkt dus net alsof ik eigenlijk niet verbonden ben.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Een bepaalde instelling in het programma misschien?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.