Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weekoverzicht: enkele interessante gebeurtenissen in Linux-land #87
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
davo
Hallo Mandrivianen icon_frown.gif

De crew is er weer met een stukje nieuws.

Mandriva-gerelateerd nieuws
Ik was van plan een lijstje op te stellen met nieuwsberichten over Mandriva 2008.1. Blijkbaar is het niet nodig, want mandriva heeft zelf zo'n lijstje samengesteld. Misschien kan ik er nog wat eerste reviews bij zetten.

Ander Linux nieuws
De toekomst van Linux op de desktop... het is me wat. Blijkbaar zijn een paar grote distro's jaloers op succesverhalen zoals die van Ubuntu, en vertellen dan maar dat Linux op de desktop nog niet onmiddellijk een succes zal worden. In dit opzicht is er ook een interessant opiniestukje geschreven waarin de structuur van de Linux Foundation ten opzichte van de desktop-gemeenschap gehekeld wordt: door de aanwezigheid van enkel maar bedrijven (= $$$) in de LF, zou de ontwikkeling teveel op servers gericht zijn, en zou de wifi-gebruikende, touchpad- en webcam-vragende desktop-user in de kou blijven staan.

Software nieuws
Kernel 2.6.25 is uit. Voor de cooker-adepten: er zijn al RPM's beschikbaar. Voor de gewone stervelingen: Mandriva 2008.1 heeft kernel 2.6.24 dus je mist heus niets. Ga niet aan het testen als je niet weet waar je aan begint.

Veel lees- klik- surf- linux- en Mandriva-genot!! Tot de volgende keer smile.gif

HighKing
Ha, mooi stukje! Leuk samengevat op deze manier icon_idea.gif
RvP
Inderdaad weer een pracht stukje proza (of was het prozac? icon_cheesygrin.gif )
leest in ieder geval lekker weg. icon_idea.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.