leeflangenco
May 2 2008, 04:10 PM
Sinds ik 2008.1 gebruik heb ik regelmatig last van wegvallende verbinding, zowel draadloos als met draad werkt dan niet meer.
Uiteindelijk werkt het na een herstart pas weer. Wat kan hier de oorzaak zijn?
Ik gebruik een Acer laptop en dus een Broadcom netwerkkaart...
Alvast bedankt!
Voorheen gebruikte je welke Mandriva versie? en dat gaf nooit problemen?
leeflangenco
May 2 2008, 09:22 PM
..ik gebruikte Ubuntu

maar heb daarvoor een tijdje 2008 gebruikt en nooit problemen mee gehad. Ik heb een paar keer de netwerkverbindingen opnieuw ingesteld maar hij blijft van tijd tot tijd wegvallen. Hij geeft wel aan dat ie verbinding heeft met de router zowel met als zonder draad. Maar geen internet en op de router kan ik ook niet inloggen.
QUOTE(leeflangenco @ May 2 2008, 10:22 PM)

Ik heb een paar keer de netwerkverbindingen opnieuw ingesteld maar hij blijft van tijd tot tijd wegvallen. Hij geeft wel aan dat ie verbinding heeft met de router zowel met als zonder draad. Maar geen internet en op de router kan ik ook niet inloggen.
Ook bedraad? Reset je router eens en kijk of dat helpt.
Gul Dukat
May 4 2008, 11:31 PM
QUOTE(leeflangenco @ May 2 2008, 05:10 PM)

een Broadcom netwerkkaart...
Maak je zowel draadloos als bekabelt gebruik van een netwerkkaart, met een Broadcom-chipset?
leeflangenco
May 5 2008, 07:47 AM
QUOTE(Gul Dukat @ May 5 2008, 12:31 AM)

Maak je zowel draadloos als bekabelt gebruik van een netwerkkaart, met een Broadcom-chipset?
Ja dat klopt. Heb nu weer Kubuntu er op gezet en heb geen problemen meer. Ik dacht dat het misschien aan de "harware" kon liggen; dus niet. Ik zou wel graag een oplossing zien want ik heb meer met mandriva..
MauRice
May 5 2008, 08:50 PM
Leeflangenco,
In mijn Acer laptop zit ook zo'n WiFi BroadCom chip-set 4318.
Momenteel gebruik ik hierop nog Mandriva 2008.0 64bits.
In de config bestand (mcc) heb ik de bit-rate op 54M gezet met een openWeb sleutel.
De firmware bestanden komen uit de 64bits WindowsXP driver, gevonden op de Acer site.
Zolang ik in de zelfde ruimte ben als mijn access-point gaat surfen gaat prima.
Updates binnenhalen niet. Dit moet nog altijd via het snoertje. (RealTek)
Groetjes,
MauRice
leeflangenco
May 6 2008, 05:57 AM
Ik gebruikte het Powerpack waar men van verwacht dat je er rond de 50 euro voor betaald. Nu bleek dus bij de installatie dat je in feite toch op zoek moet naar de firmware ( staat niet op de dvd ) en dat , vergeleken met ubuntu, de installatie daarvan toch weer een beetje kunst en vliegwerk is. Met name voor de nieuwe gebruiker zal dit erg tegen vallen denk ik. Nu bleek bij mij ook nog eens dat het niet goed werkt. Erg jammer....
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.