Ik gebruik mandriva 2008.1 als back-up sever.
Op deze server verzamel ik de files van twee andere servers. De ene is een mandriva 2007 machine en zit via een nfs share aan mijn back-up server vast.
De andere server is een windows 2003 sbs server. Deze heb ik op de back-up server via CIFS gemount in mijn fstab. Dit gaat goed.
Ik kan netjes met behulp van rsync een per dag een rsync doen van die files op de twee servers.
echter ben ik er achter gekomen dat op de cifs gemounte windows server grote files corrupt raken.
Bijvoorbeeld staat er een map met alleen maar acronis images. Wanneer is deze wil gebruiken ,vanaf mijn back-up server, krijg ik een corrupte image melding.
Van de week was sp3 uit voor winxp. Ik heb deze gedownload op een computer, op usb stick gezet, en via de linux back-up server naar de windows 2003 gekopieerd, zodat mijn wekstations erbij kunnen. Je raad het al, deze file van 350 mb was corrupt geworden.
nadat ik de zelfde usb stick in een wekstation heb geprikt met winxp en toen de file naar de win2003 server heb gekopieerd werkte hij wel.
Is er hier iets bekend over dit soort vage problemen?