Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Zien en gezien worden op mijn LAN
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
RvP
Na de installatie van 2008.1 zie ik alle pc's op het netwerk, maar zij zien mij niet.
Firewall instellingen (service SMB toegestaan) en firewall uit, geven het idee dat het niet aan de firwall ligt.

Als ik in Konqueror een map bekijk op eigenschappen en delen, dan krijg ik een tab Delen
CODE
Om bestanden via het web te delen hebt u een 'applet' nodig. Dit applet is een klein programma dat bestandsdelingsmogelijkheden biedt.

Applet status: [b]kan niet starten[/b]
Die status verschijnt als ik op de knop 'Applet starten' geklikt heb.

Wat moet ik nog installeren? samba-winbind?
MauRice
RvP,

Voor zover ik weet heb je ook de samba-server nodig om te delen vanaf je PC.

Samba-common en Samba-client heb je alleen nodig om van andere gedeelde mappen te kunnen benaderen oa met 'smb4k'.

Groetjes,
MauRice
RvP
QUOTE(MauRice @ May 31 2008, 01:06 PM) *
Voor zover ik weet heb je ook de samba-server nodig om te delen vanaf je PC.

Samba-common en Samba-client heb je alleen nodig om van andere gedeelde mappen te kunnen benaderen oa met 'smb4k'.
Staan allemaal geinstalleerd.

Kan mij herinneren dat toe ik (nadat ik eerst -client en common had geinstallerd) in MCC 'Toegang tot gedeelde Windows (SMB) -stations en -mappen' opstartte, dat ie samba-server wilde installeren. Dat heb ik toen afgebroken omdat ik dat eerder verwacht had bij de MCC optie 'Stations en mappen delen met Windows (SMB)-systemen'.
Achteraf bleek samba-server toch geinstalleerd. Misschien ging daar iets mis. Zal 'm eens herinstalleren.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.