Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: hoe kan ik de firewall notfication uitzetten
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
tuxmaniac
Ik heb nu vrijwel alles aan het werken in mandriva linux 2008.1, maar sinds ik de samba server heb ingestelt heb ik om de 10 to 20 seconden een venster met een bericht van de firewall in mijn scherm dat mijn computer met ip **** zich verbind met de nmb service op de computer, enz. icon_cool.gif

Ik wil de firewall graag aanhouden, maar hoe zet ik die berichten uit ? een knipperend icoontje is nog tot daar aan toe maar een bericht venster elke 10 seconden wordt me toch echt te veel. smiley_funnyface.gif

ik krijg de zelfde meldingen als deze gebruiker alleen dan deze van de gnome netwerk applet en bij mij werk wel alles goed (samba werkt op alle netwerk computers.)

edit:
weet iemand ook toevallig waar de config van deze firewall opgeslagen wordt ? ik wil deze graag zelf aanpassen zonder dat control panel gezemel.
davo
Ik heb nog nooit een firewall notification gezien bij mij, zelfs met samba aan. Ik weet dus niet waar je het over hebt. In de dir /etc/shorewall zitten nogal wat config bestanden om specifieke rules in te stellen. Ikzelf ben onlangs overgestapt op guarddog omdat ik shorewall in mandriva ook maar geklooi vond.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.