Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: MCNLive op usb
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Drieske
Hi, na jaren windows wil ik nu toch eens linux proberen.
Ik wil niet zover gaan dat ik mijn computer direct ga wissen dus heb ik Mandrive 2007 mcnlive gevonden.
Ik heb hem op een usb pendrive staan maar kan niets bewaren geen instellingen, geen data.
Ik heb zoals beschreven het bestand MCNLive.loop aangemaakt maar dat werkt niet.
Wie kan mij hiermee helpen..
willie
Dit is meer iets voor "MCNLive Nederlands", dus even verplaatst.

Owja, welkom op het forum.
HighKing
Drieske, welke versie van MCNLive gebruik je? Volgens mij werkt bovenstaande enkel met Delft en Toronto.
Bij Delft moet je een bootcode gebruiken bij het starten, bij Toronto kun je een menu-optie kiezen.

Verder zijn Delft en Toronto overigens gelijk. Toronto bevat wat meer software (en is daardoor wat groter). Eerdere versies van MCNLive bieden geen ondersteuning voor het loopfs-bestand.
Drieske
Ik maak gebruik van MCNLive Delft, die heb ik gedownload, op cd gezet en daarna op SD kaart.
Ook als ik iets download en op de sd kaart zet is het na reboot weer verdwenen.
Drieske
Het werkt al, ik weet niet of het de goede manier is.
Ik had wel via MCNLivw, Create persistent loop gedaan maar dat is niet voldoende.
Nu heb ik op de sd kaart (usbdrive) in het bestand syslinux.cfg by "label livecd"=livecd aangepast naar livecd persist, nu werkt het in elk geval wel.

Toch bedankt.
HighKing
QUOTE(Drieske @ Jul 19 2008, 07:04 PM) *
Nu heb ik op de sd kaart (usbdrive) in het bestand syslinux.cfg by "label livecd"=livecd aangepast naar livecd persist, nu werkt het in elk geval wel.
Dat is dus die bootcode die ik bedoelde wink2.gif

Die zou je overigens ook gewoon in moeten kunnen tikken bij het bootscherm, maargoed dit is natuurlijk gemakkelijker.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.