Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Als MandrivaClub.NL een landelijke gebruikersdag organiseert (bijvoorbeeld in Utrecht) kom jij dan ook?
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
doelman
Gedacht word aan 20 september tijdens de Software Freedom Day.

Het zou leuk zijn als je je keuze toelicht smile.gif
PeterM
De optie waarop ik heb gestemd zegt het helemaal. Ja, leuk Mandriva ervaringen uitwisselen en forumleden ontmoeten.
RvP
QUOTE(doelman @ Jul 31 2008, 11:17 AM) *
Het zou leuk zijn als je je keuze toelicht smile.gif
en of je een laptop mee kunt nemen. Eee-pc of andere 'hebbedingetjes' met Mandriva erop zijn natuurlijk ook van harte welkom.

QUOTE(PeterM @ Jul 31 2008, 11:30 AM) *
De optie waarop ik heb gestemd zegt het helemaal. Ja, leuk Mandriva ervaringen uitwisselen en forumleden ontmoeten.
Idem voor mij. Forumleden meets the crew en andersom.

Bij 5 Crew leden die komen en wat laptop(je)s, kunnen we imho dit evenement vanuit MCNL gaan promoten.

Mijn laptop draait (alleen) op Puppy Linux, dus die tel ik niet mee.
doelman
Hmm, je moet even opnieuw stemmen als je dat al gedaan had want ik deed iets fout blush.gif
RvP
QUOTE(doelman @ Jul 31 2008, 11:47 AM) *
Hmm, je moet even opnieuw stemmen als je dat al gedaan had want ik deed iets fout blush.gif
Opnieuw gestemd. Nu staat de teller op 4x Ja, 1x stem.?
(dat gebeurt toch alleen in Zimbabwe? icon_cheesygrin.gif )
doelman
Ja bugje ergens denk ik. Toen ik de titel van de poll aanpaste ging het aantal stemmen op 0 maar de resultaten bleven wel staan. Nja, als er genoeg stemmen zijn uiteindelijk maken die paar extra stemmen in het resultaat niet meer uit, om een reël beeld te krijgen.
HKAK
hangt af van de datum en vluchtprijzen, maar klinkt errug goed!!!!!
davo
Misschien. Hangt af van waar, wanneer, wat er precies te doen valt, ... Utrecht is ook niet bij de deur.
Gul Dukat
Misschien. Hangt van datum en plaats af.
JClosed
Het hangt inderdaad heel sterk van de datum en plaats af. Als ik te ver moet reizen (ik heb geen auto en wil die ook niet hebben) dan wordt het me te kostbaar. Daarnaast beschik ik meestal in het midden van de maand over voldoende extra's, terwijl het begin en einde van de maand meestal passen en meten is (ik ben niet rijk en regelmatig moet ik grote aankopen doen die later pas wat opleveren .. helaas).

Ik heb wel interesse - dat weer wel... icon_cool.gif
RvP
20 september is de datum.
Vlucht prijzen (vliegtuig of gevangenis? icon_cheesygrin.gif ) onbekend

Tijdstip, vanaf 10.00 uur tot 17.00 uur. Schijnt een Chinees restaurant in de buurt te zijn, (dus na afloop 17, 39 sambal bij)

Hier het persbericht.
wimedel
Vlak bij station Overvecht, dus prima per ov te bereiken (8x/uur naar Utrecht). Betaald parkeren in de directe omgeving.
Ik kom zeker (op de fiets).
Wim
Gul Dukat
QUOTE(RvP @ Jul 31 2008, 09:10 PM) *
20 september is de datum.

20 september, is voor mij helaas geen optie. Dus, ik kom dan niet.
mr rogers
250km is voor mij toch net iets te ver.

Daarom kies ik voor de Vlaamse variant wink2.gif
StijnvdW86
Licht er aan hoe duur het openbaar vervoer in Nederland is happy.gif
HighKing
Geen idee, mijn keuze is met name afhankelijk van de datum. Op zich is zo'n dag altijd wel grappig, dus ik sta er wel voor open smile.gif
RvP
QUOTE(HighKing @ Aug 1 2008, 04:54 PM) *
mijn keuze is met name afhankelijk van de datum.
t-w-i-n-t-i-g s-e-p-t-e-m-b-e-r (20-09-2008).
Is er iets mis met die datum dan? icon_cheesygrin.gif
HighKing
QUOTE(RvP @ Aug 1 2008, 09:27 PM) *
t-w-i-n-t-i-g s-e-p-t-e-m-b-e-r (20-09-2008).
Is er iets mis met die datum dan? icon_cheesygrin.gif
Maar dat staat verder niet in dit topic, had wellicht handig geweest icon_neutral.gif
Ik denk dat 20 september wel een optie is... carpoolen Ron? icon_cheesygrin.gif
Darkhawk
Ik zou alleen komen alst in vlaanderen te doen is smile.gif - nogal logisch denk ik... ik ben belg smile.gif
RvP
QUOTE(HighKing @ Aug 1 2008, 11:28 PM) *
Maar dat staat verder niet in dit topic, had wellicht handig geweest icon_neutral.gif
Ik denk dat 20 september wel een optie is... carpoolen Ron? icon_cheesygrin.gif
Staat er slechts 2x in ...

Toen ik de Poll vroeg te plaatsen wist ik deze datum nog niet. Althans niet of en hoe MCNL er aan deel zou kunnen nemen. NLUUG had een idee voor een speciale Mandriva-special of -install'fest'activiteit. Daar zijn we echter nog niet echt op ingericht en half doen komt niet voor in ons woordenboek. Bij bijvoorbeeld de Ubuntu party werden door Ubuntu-gangers diverse lezingen verzorgd
Vlak daarna verscheen de uitnodiging om 'aanwezig te zijn' in Utrecht. Op mijn vraag welke ruimte MCNL dan krijgt heb ik nog geen antwoord.
Sowieso wilde ik eerst eens peilen wie er van Crew en Forum-zijde trek heeft in een landelijk evenement.

Denk dat er nog wat mensen met vakantie zijn, maar met een mannetje of wat van de crew staan we ons mannetje wel daar. Wel zaak dat we laptopjes hebben met Mandriva er op anders blijft het 'ins blaue Hinein' kletsen.

Tuurlijk poolen we. icon_idea.gif Ik heb ons forumlid uit Winkel ook al een PM gestuurd, maar nog geen reactie.
Jaynewpeng
Toevallig maken we een film in Utrecht .

Jaynewpeng smiley_kissblush.gif
HighKing
QUOTE(RvP @ Aug 2 2008, 03:16 PM) *
Staat er slechts 2x in ...
Excuus, overheen gelezen. Misschien handig als het evengoed nog even in de openingspost komt?(Is inmiddels geregeld).

Sowieso wilde ik eerst eens peilen wie er van Crew en Forum-zijde trek heeft in een landelijk evenement.
Ik dus wel, maar ik ben geen spreker. Ik kan misschien hier en daar wat helpen, maar ben gewoon niet in staat een groep mensen aan te spreken (heel hard tegen ze schreeuwen kan ik dan weer wel, en dat vinden ze dan vaak nog leuk ook... snap jij het? smiley_funnyface.gif).

Wel zaak dat we laptopjes hebben met Mandriva er op anders blijft het 'ins blaue Hinein' kletsen.
Ik wil mijn laptopje wel meenemen eventueel. Kan er misschien alvast 2009 Beta op knallen (die draait hier goed vanaf de live cd), dan valt er alvast wat nieuws te showen wink2.gif

Tuurlijk poolen we. icon_idea.gif Ik heb ons forumlid uit Winkel ook al een PM gestuurd, maar nog geen reactie.
Hmm, ik dacht dat ik zijn nummer ergens had (ben eens bij hem geweest) maar kan het zo snel niet vinden.
RvP
QUOTE(Jaynewpeng @ Aug 2 2008, 03:43 PM) *
Toevallig maken we een film in Utrecht .
en dat betekent ... ?
Dat je aanwezig bent (om te filmen?)
Dat je door het filmen niet aanwezig kunt zijn?
RvP
QUOTE(HighKing @ Aug 2 2008, 06:31 PM) *
Ik wil mijn laptopje wel meenemen eventueel. Kan er misschien alvast 2009 Beta op knallen (die draait hier goed vanaf de live cd), dan valt er alvast wat nieuws te showen.

Op dit soort evenementen ben ik altijd huiverig om nieuwste van het nieuwste te gebruiken.
2008.x geinstalleerd op je laptop zal veel meer software bevatten die zekere goed draaien.
2009beta vind ik iets meer voor een live-CD. (of kun je 'm virtual draaien?)
JClosed
Hmm.. de 20e zou eventueel wel kunnen. Ik beloof nog niets, maar mijn eerste reactie is positief. De reis naar Utrecht (vanuit Den Haag) is nog betaalbaar, maar ik moet nog even inschatten wat de bijkomende kosten zijn.

Wat laptopjes betreft...

Ik heb nog Mandriva 2008.1 draaien op een tamelijk bejaarde IBM Thinkpad 570E. Dit beestje heeft een 450MHz processor en slechts 192Mb geheugen, desondanks "draait" Mandriva 2008.1 er op. Uiteraard behoorlijk traag, maar met een dosis geduld is het aanvaardbaar. Misschien leuk als demonstratie om te kunnen zien dat ook zo'n oud laptopje nog niet meteen afgeschreven hoeft te worden? Natuurlijk is DSL wel wat sneller op dat ding, dus rijst de vraag of het dan om Mandriva gaat of Linux in het algemeen. Maar goed - dat is maar een beetje spelen met wat ideeën...

Affijn - ik denk nog even na en laat het wel horen verder... rolleyes.gif
HighKing
QUOTE(RvP @ Aug 3 2008, 10:58 AM) *
Op dit soort evenementen ben ik altijd huiverig om nieuwste van het nieuwste te gebruiken.
Begrijpelijk, maar als het probleemloos draait zie ik geen reden om het niet te doen. Een installatie op een 'vreemde' pc is natuurlijk wat anders als een werkende installatie op een laptop waar dagelijks gebruik van wordt gemaakt wink2.gif
MauRice
Het ziet er naar uit dat 20 september niet mogenlijk is voor mij.

MauRice
Jaynewpeng
QUOTE(RvP @ Aug 3 2008, 09:55 AM) *
en dat betekent ... ?
Dat je aanwezig bent (om te filmen?)
Dat je door het filmen niet aanwezig kunt zijn?

Wel aanwezig in Utrecht voor een ander filmproject : "Boys&Girls Of Spring" maar lijkt me zeker te combineren.
Als men daar geen bezwaar tegen heeft uiteraard.

Jan
RvP
QUOTE(Jaynewpeng @ Aug 3 2008, 08:54 PM) *
Wel aanwezig in Utrecht voor een ander filmproject : "Boys&Girls Of Spring" maar lijkt me zeker te combineren.
Als men daar geen bezwaar tegen heeft uiteraard.
Als jij het kan combineren dan ben je natuurlijk ook welkom.
Peter Vollebregt
Als (bestuurs)lid van de NLLGG ben ik zeker aanwezig. En mijn 2008.0 wordt erg veel gebruikt. Dus die is er in elk geval......

Zie jullie zaterdag :-)
PeterM
QUOTE(Peter Vollebregt @ Sep 17 2008, 12:29 AM) *
Als (bestuurs)lid van de NLLGG ben ik zeker aanwezig. En mijn 2008.0 wordt erg veel gebruikt. Dus die is er in elk geval......

Zie jullie zaterdag :-)

Tot zaterdag
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.