Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Remote desktop naar mijn server geeft problemen
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
tuxmaniac
Ik heb dus een serverrack op mijn computerkamer staan met daarin 3 rackmounted machines en all mijn audio apparatuur.

Nu heb ik een van die machines als werkstation in gebruik en de andere 2 zijn server's waar geen monitor/keyboard/muis achter zit.
Nu heb ik de tightvnc server uit de source geinstalleerd en alles werkt zoals je zou verwachten, behalve dat ik niet kan inloggen via vnc voordat ik lokaal ingelogt ben.

Ik moet blijkbaar eerst inloggen en dan kan ik pas vnc gebruiken richting deze machine, ik zou graag in willen loggen via vnc naar het loginscherm om de machine van afstand te beheren (zoals je kan bij een windows machine)...

Weet iemand hoe ik mijn server moet instellen om dit werkent te krijgen ? en of een alternatief programma wat ik zou kunnen gebruiken ?
Ik heb al gezocht via google en heb meerdere draadjes gevonden waarin dit besproken wordt, echter geen enkele oplossing wordt besproken of gevonden in de topics.
Babydoc
Zelf gebruik ik RDP om in te loggen op andere machines.
In Konqueror (of krdc) IP-adres ingeven: rdp:/xxx.xxx.xxx.xxx. Poort 3389 is standaardpoort.
HighKing
Vertel eerst eens iets over de server in kwestie. Wat draait daar op? Windows? Linux? Welke distro?
tuxmaniac
Ze zijn bijde nieuw en ik heb het idee om er gewoon mandriva op de zetten.

SSh heb ik al draaien, en dit werkt goed... maar ik wil ook onder x kunnen inloggen zodat ik in het mandriva panel kan komen om de firewall en mischien de backups te regelen.
Ik weet dat je dat ook kan via de command line maar zo goed ben ik nog niet met linux.

De ene wordt een webserver en ftp server
De andere wordt een fileserver, dhcp server & router/firewall.
HighKing
Als je al SSH toegang hebt, kun je (vanaf een andere Linux machine, vanuit Windows werkt dat niet zonder meer) gewoon een X applicatie starten, die komt dan in het beeld van jouw werkstation te staan. Probeer maar eens 'mcc' te starten via SSH wink2.gif
tuxmaniac
QUOTE(HighKing @ Aug 14 2008, 09:19 PM) *
Als je al SSH toegang hebt, kun je (vanaf een andere Linux machine, vanuit Windows werkt dat niet zonder meer) gewoon een X applicatie starten, die komt dan in het beeld van jouw werkstation te staan. Probeer maar eens 'mcc' te starten via SSH wink2.gif

hhmm, buiten het config panel wou ik een van de server gaan gebruik als torrent download machine zodat ik op mijn werkstation kan gamen, maar ik kon geen bitorrent client vinden die meerdere torrent aan kan en op een command line kon werken.
als ik de transmissioncli wil gebruiken kan (als ik het goed lees tenminste) maar een torrent ter gelijkertijd downloaden.

Als ik een server zonder x installeer met transmission erop, kan ik dan die interface starten via ssh op mijn werkstation en kan ik dan ook meedere torrent downloaden ? of wordt het programma weer afgelosten als ik de ssh verbinding sluit ?
HighKing
Ik gebruik daarvoor Torrentflux, heb je echter wel een webserver met php en mysql voor nodig maar dan kun je het hele torrent gedoe mooi via een webinterface beheren. Er is zelfs een firefox-plugin voor waarmee je torrents met 1 muisklik zo naar jouw Torrentflux installatie kunt sturen smile.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.